Industria alimentară angajează peste 4,5 milioane de oameni la nivelul Uniunii Europene și peste 290.000 de afaceri mici și mijlocii sunt în acest spațiu. În acest context, EIT Food, organizație a Comisiei Europene care susține companiile inovatoare din această zonă, a publicat cele cinci trenduri pentru 2022.

Decizii bazate pe schimbările climatice

Industria alimentară va fi în avanpostul deciziilor privind reducerea schimbărilor climatice. Factorii de decizie trebuie să ia în calcul nevoia ca temperatura globală să nu crească mai mult de 1,5 grade.

Astfel, organizațiile din industria alimentară vor colabora mai mult pentru a atinge scopuri de sustenabilitate climatică, iar marile companii vor trebui să-și dezvolte strategii de sustenabilitate. De asemenea, legislația se va modifica în multe țări din UE și va fi încurajată sustenabilitatea și practicile etice din industrie.

„Trebuie să aducem toți stakeholderii la masă. Rolul agriculturii în reducerea schimbărilor climatice și adaptare nu va fi unul izolat. Trebuie măsuri sistemice, iar industria alimentară să fie inclusă în discuțiile despre schimbările climatice”, spuen Andy Zynga, CEO al EIT Food.

Agricultura regenerativă

EIT Food consideră agricultura regenerativă cel mai important trend pentru 2022. Aceasta va îmbunătăți calitatea solului și a biodiversității.

Guvernele vor susține din ce în ce mai mult tranziția fermelor spre agricultura regenerativă în 2022. Un exemplu este în Marea Britanie, care oferă subvenții de 70 de lire sterline la hectar dacă fermierii adoptă practici regenerative.

Proteinele alternative

În ultimii ani s-au făcut numeroase investiții în proteine alternative din plante. Leonardo DiCaprio a investit de curând în două startup-uri care realizează chiar carne artificială - Mosa Meat și Aleph Farms. Mosa Meat se pregătește să aducă hamburgeri de cultură în Europa în prima jumătate a lui 2022.

În prima jumătate din 2021 au fost făcute investiții de 116 milioane de dolari în produse alternative din fructe de mare.

Tinerii vor fi activiștii pentru mâncare mai sănătoasă

Mai mulți tineri vor investi în afaceri de agricultură sustenabilă și vor oferi Generației Z mai multe produse sustenabile și care să fie adaptate nevoilor lor.

Etichete verzi

Consumatorii sunt îngrijorați și de ambalajele produselor. Vorbim și de materialele din care sunt fabricate, dar și de ceea ce scrie pe ele.

59% din consumatori consideră că etichetele nu oferă destule informații și e o zonă unde se pot îmbunătăți lucrurile în 2022.