De asemenea, potrivit Autocar, designerii companiei au redesenat anul acesta ID.Life pentru a se încadra cu design-ul lui ID.3.

Noul vehicul ar putea avea dimensiuni similare cu Volkswagen Polo, fiind cu 100 mm mai scurt decât ID.3, utilizând aceeași platformă MEB a producătorului german de autovehicule.

Noul vehicul din clasa mini ar putea apărea pe piață în 2025 sub numele de ID.1 și ar trebui să coste aproximativ 20.000 de euro.

Ralf Brandstätter, CEO al Volkswagen Passenger Cars, a declarat că „am promis să realizăm acest vehicul electric în segmentul de preț 20.000-25.000 de euro și îl vom livra până în 2025! Astfel, Volkswagen face mai accesibilă mobilitatea neutră din punct de vedere al emisiilor pentru mai mulți oameni.”

Întrucât vehiculul va avea dimensiuni mai reduse comparativ cu ID.3, ne putem aștepta ca acesta să aibă o baterie mai mică, la 24kWh sau 36kWh, în funcție de deciziile companiei.

Sursă foto: Carmagazine

Cu o astfel de baterie, ID.1 ar trebui să poată obține o autonomie de 200-225 de kilometri, dat fiind faptul că Mini EV și Honda e folosesc baterii similare din punct de vedere al capacității și obțin aceste autonomii pe o singură încărcare. Autonomia lui ID.1 va varia în funcție de eficiența motorului electric al mașinii.

Volkswagen va primi ajutor pentru producție din partea companiei soră SEAT, iar platforma lui ID.1 ar putea fi folosită și pentru vehicule similare produse de SEAT sau Skoda.

În luna mai, Volkswagen și SEAT au finanțat construcția unei fabrici de mașini electrice în Spania cu 10 miliarde de euro.

Unii dintre banii investiți vor fi folosiți pentru construirea unei fabrici de baterii Gigafactory în Valencia, unde vor fi fabricate bateriile pentru viitoarele mașini electrice ale grupului.

Această fabrică ar putea obține 20% din necesarul energetic de la un parc de panouri solare situat la aproximativ 10 kilometri distanță de aceasta.

Herbert Diess, CEO la Volkswagen Group, a declarat că „a avut sens faptul că am intrat pe piața mașinilor electrice de la vehicule mai scumpe către vehicule mai ieftine, însă credem că în 2025 va fi momentul potrivit pentru un vehicul electric de dimensiunile unui Polo. Avem o nouă generație de baterii: dincolo de creșterea prețurilor pentru materia primă, costurile noastre scad odată cu producția în masă.”

„Cererea există, iar mașinile electrici de dimensiuni reduse pot fi profitabile”, a concluzionat CEO-ul Volkswagen Group.