Potrivit Electrek, fabrica de reciclare a bateriilor reprezintă un efort comun al Hydro, care este una dintre cele mai mari companii care procesează aluminiu, și Northvolt, un producător de baterii care construiește fabrici în Suedia și Germania.

Noua fabrică poate procesa până la 12.000 de tone de baterii pe an, care ar trebui să însemne 25.000 de baterii de mașini electrice.

Hydrovolt susține că poate recupera 95% dintre materialele care se găsesc în interiorul bateriilor de mașini electrice, inclusiv plasticul, cuprul, aluminiul și „masa neagră”, care este un praf ce conține elemente rare ale pământului din bateriile litiu-ion.

Nichelul, cobaltul și litiul se numără printre aceste materiale.

Ambele companii beneficiază de pe urma acestui proiect, Hydro având acces la aluminiul reciclat, care pentru a fi procesat are nevoie de 5% din energia necesară la producția de aluminiu primar, iar Northvolt are acces la materialele din praful negru care pot fi folosite pentru producția de noi baterii.

Northvolt plănuiește ca până în 2030 să obțină 50% din materialele necesare pentru producția de baterii de la bateriile reciclate, lucru care ar trebui să ajute industria mașinilor electrice, întrucât acest tip de mașini va deveni mai popular în UE dacă propunerea Comisiei legată de interzicerea vânzărilor de mașini pe bază de combustibili fosili va deveni reglementare.

Hydrovolt vrea să extindă procesul de reciclare al bateriilor și în alte țări europene în viitor, astfel încât să ajungă la o capacitate de 70.000 de tone de baterii reciclate până în 2025 și la 300.000 de tone până în 2030.