UPDATE: După ce a declarat recent falimentul, viitorul producătorului olandez de biciclete VanMoof a fost salvat de către Lavoie, filiala producătoare de trotinete electrice a McLaren Applied, companie inginerească specializată în vehicule pentru Formula 1. Președintele McLaren Applied, Nick Fry, a declarat pentru Reuters că investiția va fi folosită pentru a stabiliza și a crește operațiunile VanMoof cu „zeci de milioane” de lire sterline „pe termen scurt”.

„Aceasta este o oportunitate bună pentru noi, întrucât VanMoof are un produs excelent. Totuși, nu va fi ușor să stabilizăm operațiunile pentru că tot această companie s-a pus într-o situație financiară delicată”, a adăugat Fry.

Comparativ cu modelul de business inițial, VanMoof nu va mai opera sub același model de magazine proprii. În schimb, bicicletele companiei și servisarea acestora se va face la magazine și distribuitori terți. Deși acest lucru va face ca business-ul să nu mai fie la fel de bine integrat, compania ar putea ajunge la noi clienți și să fie ferită pe viitor de probleme financiare.

Finanțat cu sute de milioane de dolari de la investitori, soarta VanMoof se află acum în mâna judecătoriei din Amsterdam, care va încerca să vândă activele companiei pentru a o ajuta să rămână în activitate, potrivit Tech Crunch.

Magazinele VanMoof aflate în New York, Tokyo, Seattle și San Francisco vor rămâne deschise, deocamdată, însă celelalte vor fi închise. Experții companiei au detaliat și procesul pe care clienții trebuie să îl cunoască pentru a-și opera bicicletele pe baterii fără aplicația dedicată, în cazul în care și aceasta încetează să funcționeze.

„Domnul Padberg și domnul De Witau fost desemnați mandatari. Aceștia vor supraveghea activitatea la VanMoof și vor investiga posibilitatea unei reporniri a afacerii prin vânzarea unor active către terți, astfel încât activitatea VanMoof să poată fi continuată. Entitățile legale VanMoof din afara Olandei nu vor intra în insolvență”, au declarat oficialii companiei.

Anul trecut, am scris despre VanMoof și de la modelele noi lansate la momentul respectiv, care păreau că vor întări poziția companiei pe piață, însă aparent, acestea nu au fost suficiente pentru a ajuta VanMoof să pedaleze spre succes.

Deoarece bicicletele companiei sunt modele scumpe ce pot ajunge și la 4.000 de dolari, Cowboy, unul dintre competitorii VanMoof și-au dezvoltat propria modalitate prin care să ajute clienții să își deblocheze bicicletele pe baterii VanMoof, dacă aplicația nu va mai funcționa la un moment dat.