Charged EVs scrie că cele două instituții vor colabora pentru a determina dacă performanța celulelor reciclate este similară cu cea a bateriilor noi. Altilium speră să demonstreze faptul că ambele celule pot furniza energie electrică la fel de bine, întrucât își dorește să construiască o fabrică pentru reciclarea bateriilor în Marea Britanie.

Dacă va fi ridicată, aceasta ar putea procesa echivalentul a 150.000 de pachete cu baterii pe an. Acest lucru ar facilita producția a 30.000 de tone de materiale active pentru catod anual.

Dr. Christian Marston, CTO la Altilium Metal, a declarat că „CAM reprezintă cheia pentru bateriile performante de mașini electrice, iar producția de celule cu litiu pornește de la materiale de calitate.”

Experții susțin că doar pentru piața britanică de mașini electrice vor fi necesare 155.000 de tone de materiale active pentru catod în fiecare an începând cu 2030, însă până atunci, cel mai probabil vor fi și mai multe baterii la nivel global disponibile pentru reciclare.