Colaborarea cu Uber permite ca WFP să coordoneze, să trimită și să urmărească o flotă de vehicule mai mici care să livreze provizii din depozite persoanelor care au nevoie de ajutor, aflate în zonele dens populate din Ucraina. Acest lucru se întâmplă în contextul în care vehiculele mai mari se confruntă cu probleme în accesare zonelor urbane afectate de război.

Cu ajutorul platformei, WFP poate aduce hrana mai aproape de cei care au nevoie. Astfel, sunt trimise livrări prin vehicule de diferite dimensiuni, este urmărită fiecare cursă până ajunge la destinație și se confirmă că livrările au fost efectuate în siguranță.

Prin această colaborare, WFP a livrat deja alimente din depozitul său din Dnipro în alte părți ale orașului. Alte livrări sunt în curs și în alte părți ale țării, inclusiv în Lviv, Vinnytsia, Kiev și Cernăuți. Traseul acestora poate fi urmărit în timp real prin intermediul platformei.

”WFP joacă un rol esențial în furnizarea de provizii celor afectați cel mai mult de războiul din Ucraina. Astfel, platforma ajută WFP în eficientizarea eforturilor în fața războiului și îmbunătățește modul în care susținem comunitățile din Ucraina care se bazează pe noi”, a declarat Matthew Hollingworth, Coordonatorul departamentului pentru Situații de Urgențe al WFP.

”Folosind tehnologia, WFP poate acum să programeze, trimită, urmărească și să gestioneze livrări printr-o rețea de mașini și dube către punctele finale de distribuție, pe o rază de 100 km față de depozitele WFP din toată țara”, spune Dara Khosrowshahi, CEO Uber..

Această colaborare se adaugă unei donații de 250.000 dolari făcută de Uber către Programul Alimentar Mondial SUA, care să sprijine răspunsul în fața urgenței din Ucraina.

WFP și-a extins rapid operațiunile în Ucraina și în jurul Ucrainei în ultimele trei luni. Până la sfârșitul lunii iunie, WFP va oferi provizii pentru mai mult de 3 milioane de oameni pe lună din țară.