Pe parcursul acestui an, am scris despre mai multe start-up-uri pe Green Start-Up, unde am prezentat și idei inovatoare din industria modei.

Încălțămintea pe bază de fructe salvează planeta și te ajută să fii trendy

Una dintre companiile din industrie despre care am scris este Lerins, care a fost fondată de un antreprenor cu experiență în acest domeniu, Daniel Rubin, care mai deține un brand de încălțăminte fondat acum trei decenii.

Fiindcă voia să facă o schimbare în ce privește sustenabilitatea, echipa lui Daniel a început să caute materiale alternative cu care să înlocuiască pielea naturală, moment în care au descoperit faptul că pielea pe bază de coji de struguri poate fi o variantă ideală.

Sursă foto: Lerins

Așa a apărut perechea de sneakerși, încălțăminte care arată ca oricare alta și se potrivește cu orice piesă din garderobă, iar conform fondatorului, este la fel de rezistentă ca orice altă pereche de adidași.

Află mai multe despre povestea Lerins în articolul nostru detaliat.

Pielea pe bază de pește, salvarea ecosistemelor marine

Atunci când vorbim de sustenabilitate în modă, înlocuirea pieii de la bovine cu o alternativă pe bază de pește poate părea contra-intuitiv, însă nu este neapărat așa.

Inversa este un start-up care știe cât de periculoase pot fi speciile invazive de pești pentru celelalte vietăți marine, motiv pentru care compania a decis să ajute aceste ecosisteme luptând cu peștele leu.

Peștele-leu poate fi foarte periculos pentru ecosisteme, întrucât unul singur poate consuma până la 79% din populația marină tânără a unui sistem marin în decurs de doar cinci săptămâni.

Pe lângă salvarea faunei marine, utilizarea alternativei pe bază de pește poate avea beneficii și pentru mediul înconjurător.

Astfel, nu mai este necesar păscutul vitelor, care poate degrada solul și chiar elibera cantități mari de metan, un gaz puternic cu efect de seră, în atmosferă.

Aaron Chavda, co-fondator și CEO la Inversa, susține că fiecare piele de pește-leu poate salva până la 70.000 de pești de recif.

Dacă vrei să afli mai multe despre misiunea celor de la Inversa de a salva ecosistemele marine, citește articolul nostru story despre companie.

Nu mai porți un articol? Dă-l mai departe

Circularitatea este foarte importantă în această industrie, deoarece, câteodată, oamenii se pot plictisi repede de hainele pe care le-au cumpărat, motiv pentru care este important să le vindem sau să le dăm mai departe.

Vintello este o platformă românească de fashion resale care a pornit la drum anul acesta în luna martie și își dorește să facă mai accesibil conceptul de circularitate în industria modei.

Sursă foto: Vintello Facebook

Diana Enăchescu, unul dintre fondatorii Vintello, susține că „sustenabilitatea este unul dintre principiile pe care am construit Vintello, din moment ce contribuim direct la protejarea mediului prin recircularea acestor obiecte vestimentare. Producția unui articol fashion consumă, în medie, 3.000 de litri de apă, potrivit Vestiaire Collective. Reutilizarea unui produs fashion salvează 82% din amprenta lui de carbon.”

Ea este de părere că piața globală de fashion resale se va dubla până în 2025, iar România are un potențial important de creștere în acest sens.

Află mai multe despre povestea Vintello pe Green Start-Up.