Electrive scrie că un camion modernizat cu pile de combustie va fi pus în funcțiune începând cu vara aceasta. Dacă proiectul va avea succes, mai multe astfel de modele vor începe să transporte marfă din toamnă pentru Toyota, pentru a se demonstra fezabilitatea tehnologiei.

Deși nu s-a comunicat oficial nici un set de specificații pentru camion, Toyota are în prezent câteva modele de sisteme de pile de combustie în variantă orizontală sau verticală, cu o putere de 60 sau 80kW.

Potrivit Toyota, camioanele cu hidrogen au mai multe avantaje față de cele pe baterii, câteva fiind masa proprie mai mică, ce permite transportul de mărfuri mai grele, dar și încărcarea semnificativ mai rapidă față de celulele cu litiu-ion.

Leon Van Der Merwe, vicepreședintele lanțului de aprovizionare la Toyota Motor Europe, a declarat că „suntem încântați să începem acest proiect alături de VDL Groep, deoarece ne va permite să continuăm decarbonizarea transportului pe distanțe lungi pentru componente, vehicule și piese de schimb. Camioanele de mare tonaj vor rămâne în continuare un pilon esențial în strategia noastră multimodală.”