Euronews.green scrie că nava a fost botezată Laura Maersk, după compania daneză care o deține, chiar de către președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen.

„Când am preluat această funcție acum câțiva ani, ideea de transport maritim fără emisii era doar un vis”, a declarat reprezentanta Comisiei Europene în timpul lansării la apă a navei.

Laura Maersk este prima din cele 25 de nave pe metanol comandate de Maersk, care vor fi lansate la apă până în 2030 și măsoară 172 de metri în lungime.

Metanolul este un lichid care poate fi folosit drept combustibil pentru motoarele cu ardere internă, iar variația verde a acestuia provine de la producția din surse nepoluante, cum ar fi hidrogenul sau biomasa.

Comparativ cu alte tipuri de combustibili fosili, cum ar fi benzina sau motorina, metanolul verde poate produce cu 60-95% mai puține emisii de carbon și are un conținut mai scăzut de sulf, emisii care pot contribui la formarea de ploi acide.

Totuși, precum alte alternative la combustibilii fosili, metanolul verde are și anumite dezavantaje, cum ar fi acela că producția lui este costisitoare comparativ cu cea a combustibililor fosili, dar și faptul că este un lichid foarte inflamabil și exploziv.

Prin comparație cu metanolul pe bază de combustibili fosili, care se produce într-o cantitate anuală de 98 de milioane de tone, doar 200.000 de tone de metanol verde sunt fabricate anual, astfel că rezerva este redusă, potrivit experților de la Agenția Internațională pentru Energia Regenerabilă.

China a început să folosească metanolul verde și pentru alimentarea autobuzelor și a mașinăriilor grele, ceea ce demonstrează că acest tip de combustibil poate juca un rol foarte important în decarbonizarea transportului.

Maersk și grupul mai mare din care face parte, A.P. Moller, au format o nouă companie, numită C2X, care vrea să producă trei milioane de tone de metanol verde pe an începând cu anul 2030.