ESG Today scrie că pentru a realiza acest chestionar, EY a intervievat aproape 100.000 de consumatori rezidențiali de energie din 21 de state pe parcursul a trei ani în regiuni precum America de Nord și de Sud sau Europa.

Greg Guthridge ,EY Global Energy & Resources Customer Experience Transformation Leader, a declarat că „70% din modul în care se va desfășura tranziția energetică depinde de modul în care oamenii își vor schimba obiceiurile de consum și stilul de viață. Însă oboseala consumatorilor este și ea o problemă în prezent și stagnează progresul.”

Tot el adaugă faptul că implicarea consumatorilor este „cheia succesului în tranziția energetică.”

În ce privește cât de informați sunt consumatorii, studiul demonstrează că 65% dintre ei știu cum să facă alegeri sustenabile pentru consumul de energie. Cu toate acestea, cota celor care au o înțelegere bună asupra semnificației energiei regenerabile și sustenabilității a stagnat la 26% în ultimii trei ani.

De asemenea, doar 31% dintre consumatori susțin că sunt dispuși să cheltuiască bani și să sacrifice timp pentru a demara acțiuni sustenabile de energie.

Totodată, studiul a descoperit și discrepanțe între eforturile depuse de guverne în direcția sustenabilității în energie și planurile consumatorilor. Astfel, de exemplu, deși mai multe state promovează încălzirea și răcirea cu pompe de căldură drept alegerea sustenabilă în locul centralelor pe gaz, doar 11% dintre consumatori prioritizează achiziția unei pompe de căldură.

„Deși eforturile lanțului de aprovizionare prind tracțiune, avem nevoie de o schimbare în ce privește consumul sustenabil de energie în rândul consumatorilor casnici. Consumatorii de energie își doresc un viitor mai verde, însă au nevoie de sprijin pentru a face alegerile sustenabile de consum energetic. Furnizorii de energie, guvernul și ecosistemul energetic vor contribui la alinierea interesului și acțiunii lor”, adaugă Guthridge.