Potrivit Reuters, Arrival Inc, REE Automotive Holding și Canoo Inc se numără printre companiile care se străduiesc să electrifice vehiculele comerciale.

În mod evident, aceste companii nu dispun nici de bugetele, nici de echipele de ingineri ale producătorilor consacrați, motiv pentru care aceste start-up-uri au dificultăți în ceea ce privește capacitatea de a concura, iar investitorii îi forțează să livreze unități funcționale pentru a continua potențialele investiții.

Daniel Barel, CEO al producătorului israelian de șasiuri REE Automotive, a declarat că „este vital în acest moment să facem vehiculele disponibile pentru clienți. Doar atunci aceștia vor putea avea o alegere în ce privește ce vor să cumpere.”

REE este un producător de șasiuri și a inovat platformele dubelor pentru a se asigura că acestea au mai mult spațiu la interior pentru depozitare.

Pentru a putea face rapid acest lucru și pentru a economisi resurse, compania a apelat la American Axle pentru motoarele electrice și la compania italiană Brembo pentru sistemul de frânare, printre alte companii pentru aprovizionarea cu alte componente.

Peter Dow, vicepreședinte al departamentului de inginerie la centrul REE de cercetare și dezvoltare din Nuneaton, Anglia, a declarat că „vrem să ne ocupăm doar de ceea ce ne pricepem și să-i lăsăm pe cei care dețin expertiza să se ocupe de restul.”

Producătorii tradiționali sunt și ei investiți în producția de vehicule comerciale electrice, iar Volkswagen sau Mercedes se numără printre companiile consacrate care oferă deja dube electrice pentru clienții care-și doresc o flotă mai curată pentru transport.

Bedeo este un start-up britanic care produce sisteme de propulsie electrice pentru Stellantis, unul dintre cele mai mari grupuri producătoare de autovehicule din lume.

Compania britanică ia în calcul în prezent producția proprie de vehicule comerciale pentru a intra pe această piață.

Andrew Whitehead, CEO al Protean Electric, o subdivizie a Bedeo, a declarat că „strângerea de fonduri la scară largă este puțin dificilă în acest moment.”

Unele start-up-uri care lucrează în segmentul mașinilor electrice explorează noi moduri de a reduce costurile pentru a se asigura că nu rămân fără fonduri pentru a-și putea finaliza proiectele.

Printre ele se numără Rivian, care își reduce forța de muncă cu 6% pentru a se asigura că va dispune de suficiente fonduri pentru a finaliza fabrica în valoare de 5 miliarde de dolari, care ar trebui să se deschidă undeva în 2025.

Arrival este o altă companie producătoare de vehicule electrice care trebuie să găsească modalități prin care să economisească bani pentru a-și putea continua operațiunile.

John Wozniak, Chief Financial Officer al companiei, susține că „restructurarea va asigura finanțarea Arrival până spre finalul lui 2023.”

„Credem că vom reuși să obținem fonduri de la numeroase surse. Cu toate acestea, termenii ar putea fi mai puțin favorabili, iar suma și timpul rămân necunoscute, motiv pentru care compania a anunțat măsurile pe care le va lua pentru a economisi resurse”, a continuat Wozniak.