Potrivit tech.eu, la runda de finanțare au participat, printre alții, imec.xpand și LRM.

Compania speră ca, prin noua finanțare, să poată rezolva principalele probleme ale bateriilor din prezent folosite pentru mașinile electrice, precum autonomia, performanța și longevitatea.

SOLiTHOR a fost fondată în 2021 de Huw Hampson-Jones și Dr. Fanny Bardé, cu misiunea de a deveni unul dintre principalii furnizori în lanțul valoric european al bateriilor și pentru a putea exporta baterii la nivel mondial, la un moment dat.

Huw Hampson-Jones a declarat că „Tehnologiile SOLiTHOR se bazează pe tehnologii ce vor îmbunătăți densitatea de energie și viteza de încărcare, iar foarte important, va crește nivelul de siguranță și va fi mai ușor de produs decât alte baterii solide existente.”

Echipa din spatele proiectului speră ca noile baterii să poată fi folosite pentru mai multe sisteme de transport, de la automobile și avioane și până la nave de transport și nave spațiale.

Olivier Rousseaux, director de dezvoltare de risc la imec, a declarat că „SOLiTHOR este pe cale să dezvăluie marele potențial al acestei tehnologii pentru societate: contribuirea la reducerea amprentei de carbon prin electrificarea permanentă a transportului și prin contribuirea la poziționarea strategică a Europei și la independența din sectorul energetic.”