Scania va oferi cinci camioane alimentate electric pentru parcul de încărcare, împreună cu echipament de 1,6 MW. De asemenea, în parcul de încărcare vor fi montate 22 de stații pentru noile camioane, cu potențial de a fi extinse către 40 de vehicule simultan atunci când parcul va fi finalizat înspre finalul anului 2022.

Pentru echipamentul de încărcare a vehiculelor electrice, Scania colaborează cu finlandezii de la Kempower. Sistemul utilizează tehnologie smart pentru a distribui energia în funcție de numărul de camioane care sunt la încărcat în mod simultan.

Încărcarea va fi limitată inițial la 250 de kW, dar poate fi îmbunătățită până la 320 de kW pentru fiecare vehicul în viitor. Falkenklev colaborează astfel și cu firma de energie solară Soltech Energy Solutions pentru a construi și un parc solar de 1,5 hectare în apropiere, cu un sistem de baterii care pot stoca 2 MW de energie pentru a crea un adevărat hub de energie pentru transport.

„Stațiile de încărcare și parcul solar sunt o idee combinată pe care am avut-o de câțiva ani. Există o nevoie pentru dezvoltarea de soluții mai sustenabile și pe măsură ce prețul pentru motorină crește, e evident că trebuie să facem ceva și să ne electrificăm flota. Electricitatea va fi generată de energia solară, ceea ce înseamnă că va fi 100% sustenabil”, a declarat Victor Faklenklev, directorul companiei Falkenklev Logistik.

Parcul de încărcare se va deschide inițial și pentru alte companii de transport și va permite încărcarea mai multor tipuri de camioane electrice.

Va fi finanțată parțial de Agenția Suedeză de Protecție a Mediului, Naturvardsverket, care va oferi 18 milioane de coroane, adică 1,7 milioane de euro. Restul costurilor vor fi susținute de compania Falkenklev.