Potrivit Clean Tehnica, compania a fost fondată în 2017 și a fost printre primele care a furnizat motociclete și autobuze construite local.

Roam este unul dintre cei mai importanți furnizori de vehicule electrice din Africa.

Țările din estul Africii, printre care se numără și Kenya, se bazează destul de mult pe motociclete pentru transportul personal, iar datorită acestui lucru, vânzările de vehicule cu două roți motorizate din țară a crescut cu 15.6% în 2021 comparativ cu anul precedent.

Se estimează că pe drumurile din estul Africii circulă în prezent 5 milioane de motociclete pe bază de combustibili fosili.

Roam a avut nevoie de câțiva ani de dezvoltare și cercetare pentru a putea concepte o motocicletă ideală pentru rețeaua de șosele din Africa.

Prin adoptarea vehiculelor electrice pe două roți, precum cele oferite de compania suedeză-kenyană, emisiile de CO2 de pe continent ar putea scădea semnificativ.

Avantajele principale ale modelului Roam Air sunt prețul de achiziție și costul redus de întreținere comparativ cu motocicletele pe benzină.

Prețul pentru un Roam Air este de 1.500 de dolari, foarte aproape de rivalii pe benzină, însă vehiculul electric are costuri de operare cu 70% mai mici.

Motocicleta celor de la Roam este alimentată de cel mult două baterii de câte 3.24 kWh care oferă o autonomie de până la 180 km sau de 90 km dacă se folosește o singură baterie.

Puterea nominală a motocicletei este de 3000W, iar motocicleta are nevoie de cinci secunde pentru a atinge viteza maximă de 90 km/h.

Modelele cu o singură baterie cântăresc 135 kg, iar încărcarea durează 4 ore.

De asemenea, bateriile pot fi detașate, în funcție de nevoi.

Motocicleta are cinci moduri de alimentare, anume Eco, Standard, Power, Sports și Reverse, iar aceasta are și un port USB pentru încărcarea telefonului mobil, spre exemplu.

Sursă foto: Roam Motors