Potrivit CNBC, această colaborare ar putea dura 15 ani, iar o filială a companiei energetice franceze va începe curând săpăturile în orașul Douai.

Planul celor de la Renault este să extragă apă fierbinte de la o adâncime de 4.000 de metri, pe care să o folosească pentru necesarul energetic al fabricii începând cu 2025.

Oficialii companiei au declarat că „odată implementată, energia geotermală poate furniza aproape 40 MW de energie la flux continuu.”

În același timp, vara, atunci când încălzirea nu mai este necesară, energia geotermală poate fi utilizată pentru producția de energie „verde”.

Luca de Meo, CEO-ul Renault Group, a declarat că acesta este „unul dintre cele mai ambițioase proiecte pentru decarbonarea unei fabrici din Europa.”

În ce privește neutralitatea emisiilor, Renault speră să atingă acest obiectiv până în 2040 în Europa și înainte de 2050 la nivel global.

În ce privește oferta de vehicule a producătorului, CFO-ul companiei Thierry Pieton a declarat că în viziunea noastră și potrivit studiilor pe care le avem, nu există un scenariu în care mașinile hibrid și cele cu motoare pe ardere internă să reprezinte mai puțin de 40% din piață până în 2040.”

Asta arată că, deși mai multe state vor să interzică vânzarea de mașini cu motoare pe combustibili fosili până în 2035, producătorul francez va continua să dezvolte vehicule hibrid și modele foarte eficiente cu motoare pe combustibili fosili.