Unele dintre cele mai importante realizări anunțate de Mars în cadrul raportului sunt eliminarea a peste 2.000 de metri cubi de plastic din ambalaje, precum și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu -6,1% la nivelul tuturor operațiunilor.

În plus, începând cu 2023, compania va folosi doar cacao din surse 100% sustenabile în produsele sale din Europa.

Lansat în 2017, Planul Mars Sustenabilitate într-o Generație vizează domenii cheie aliniate obiectivelor de dezvoltare durabilă asumate de către Națiunile Unite și prezintă obiective ambițioase stabilite pe criterii științifice.

Concentrându-se pe trei piloni interconectați pentru o creștere sustenabilă - Planeta sănătoasă, Oameni prosperi și Bunăstare nutritivă - scopul planului este de a îmbunătăți viața oamenilor din comunitățile de unde Mars își asigură aprovizionarea, precum și viața asociaților, a clienților și a animalelor de companie.

De la ambalaje și până la ingredientele cheie, compania a colectat acum câteva dintre cele mai relevante repere publicate în cel mai recent raport de sustenabilitate.

Transformarea ambalajelor

Planul Mars Sustenabilitate într-o Generație a fost recent actualizat cu o secțiune de sine stătătoare referitoare la impactul ambalajelor, un alt domeniu în care compania și-a stabilit și un obiectiv ambițios.

Compania investește în prezent sute de milioane de dolari pentru a reproiecta peste 12.000 de componente de ambalare pentru a se asigura că folosesc ambalaje 100% reciclabile, reutilizabile sau compostabile.

Pentru a evidenția și mai mult importanța acestui angajament, 300 de directori din leadership-ul superior al companiei sunt remunerați în strânsă legătură cu îndeplinirea obiectivelor referitoare la ambalaje.

Ca urmare a acestor eforturi, Mars folosește la momentul actual în Europa Centrală ambalaje complet reciclabile pentru o serie de produse din categoria petcare – tăvi, conserve și pungi pentru litieră – și a optimizat și ambalajele pentru toată gama Ben’s Original. La nivel global, compania a eliminat 2.868 de metri cubi de plastic cu ajutorul acestui plan.

100% din cacaoua folosită în Europa, din surse responsabile

O altă evoluție importantă pe care Mars a anunțat-o recent prin planul său de sustenabilitate este că a atins o etapă cheie în angajamentul său referitor la aprovizioarea responsabilă cu cacao.

Din 2023, 100% din cacaoua achiziționată pentru operațiunile directe ale fabricilor Mars în Europa va fi verificată ca cacao provenită din surse sustenabile. Astfel, compania va achiziționa un volum de cacao din surse sustenabile echivalent cu volumele utilizate în producția sa europeană.

Anunțul vizează unele dintre cele mai populare produse ale companiei din regiune, cum ar fi Snickers, M&Ms, Mars, Maltesers și Milky Way, care din 2023 vor fi realizate cu cacao provenită 100% din surse sustenabile în toate fabricile Mars Wrigley din Europa.

Bunăstare în comunitate și la locul de muncă

”În timp ce majoritatea obiectivelor subsumate planului nostru Sustenabilitate într-o Generație sunt stabilite la un nivel mai larg, global, aici în Europa Centrală contribuim la nivel local prin ajustarea operațiunilor și modalităților noastre de lucru în conformitate cu obiectivele noastre de sustenabilitate. Una dintre realizările recente în acest domeniu a fost obținută prin programul nostru de voluntariat Mars: pentru a sprijini comunitățile pe care le deservim, asociații Mars au petrecut peste 1.300 de ore de voluntariat în acest an în serviciul unor comunități sau în adăposturi de animale”, a declarat Zuzana Losakova, Director Corporate Affairs, Mars Europa Centrală.

Pe lângă voluntariat, Mars Europa Centrală se mai angajează să introducă noi moduri hibride de lucru pentru a reduce emisiile de gaze cu efect de seră ale asociaților care se deplasează la birouri.

Totodată, Mars Europa Centrală se angajează să introducă birouri pet-friendly, acolo unde condițiile permit, astfel încât să ofere atât animalelor de companie, cât și stăpânilor acestora, un mediu de lucru echilibrat.

Mars în România și Europa Centrală

Mars a intrat pe piața din România în 1992. Din 2016, compania a operat pe piața din România sub umbrela Mars Multisales Central Europe, care conectează piețele din Cehia, Ungaria, Cehia, Slovacia.

Cu peste 400 de angajați (denumiți Asociați), organizația din Europa Centrală operează în prezent în trei categorii: dulciuri (ciocolată, gumă & bomboane), food (orez și sosuri) și hrană pentru animale.

În plus, Mars operează două dintre cele mai mari fabrici ale sale din regiune. În Poříčí nad Sázavou din Republica Cehă, Mars operează una dintre cele mai mari unități de producție de dulciuri fără ciocolată din întregul portofoliu al companiei, precum și un centru de dezvoltare a produselor de cofetărie. În Ungaria, Mars operează o fabrică de hrană pentru animale de companie în regiunea Csongrád-Bokros.