Conform oficialilor Renault, noul Captur va fi produs în Spania, la fabrica din Valladolid, unde au fost asamblate și versiunile anterioare ale SUV-ului. Peste 2.2 de milioane de unități au părăsit fabrica din 2013.

Revenind la noul model, Renault a revizuit aspectul exterior și interior al noului Captur pentru a-l aduce la zi cu celelalte modele din ofertă. Astfel, există mai multe linii drepte decât înainte, iar mașina are un design mai „atletic și mai premium”, conform companiei Franceze. Cele două proiectoare verticale sunt desenate în formă de fulgere, iar șasiul în două tonuri poate fi configurat în până la 14 combinații diferite.

Un lucru bun este că Renault a modernizat și eficientizat modelul Captur prin adăugarea unui sistem de iluminare full LED pentru toate versiunile, ceea ce oferă și o vizibilitate mai bună.

În ce privește eficiența, vehiculul poate fi echipat cu jante pe 17, 18 sau 19 inch, în funcție de nevoi. Astfel, pentru un condus mai dinamic, modelul pe 19 inch va fi mai potrivit pentru consum redus și confort sporit, în vreme ce jantele pe 17 oferă performanțe mai bune pe off-road.

Un nou sistem de infotainment cu control facil

Noul Captur împrumută ceva de la fratele mai sofisticat Megane E-Tech, pe care l-am testat și noi recent, anume tableta de 10,4 inch OpenR Link. Dacă vrei să afli mai multe despre potențialul acestui sistem de navigație, poți citi test drive-ul nostru cu Megane E-Tech Electric.

Conform oficialilor Renault, aceasta este prima dată când sistemul OpenR Link și-a făcut apariția pe un model din segmentul B. Dispozitivele Android sau iOS pot fi asociate cu cablu sau wireless prin Android Auto sau Apple CarPlay, iar sub tabletă se află încărcătorul wireless pentru telefon.

O parte din funcțiile mașinii pot fi controlate folosind asistentul vocal Google, astfel încât șoferul nu trebuie să își ia ochii de la drum pentru a schimba modul de condus, de exemplu.

Navigația cu Google Maps poate fi afișată în tableta verticală sau în bord, similar cu Megane E-Tech.

Confort și sistemul de propulsie

Noul Captur continuă să ofere o funcție prezentă și pe generațiile anterioare, anume bancheta din spate glisantă, care poate oferi mai mult spațiu la picioare sau în portbagaj, în funcție de nevoi. Cu bancheta glisată în față, spațiul din portbagaj poate ajunge la 616 litri, respectiv peste 1,500 cu scaunele pliate, iar glisată în spate, spațiul la picioare este de 221 mm.

„Pe lângă limitarea utilizării cromului, Renault înlocuiește pielea cu un material granulat. Acest lucru confirmă obiectivul mărcii de a elimina complet materialele de origine animală până în 2025”, spun oficialii companiei.

„Toată tapițeria Noului Captur e realizată din țesături reciclate selectate pentru amprenta lor mică de carbon, fără a compromite calitatea, senzația și confortul. Echiparea Esprit Alpine conține țesături reciclate și reciclabile în tapițerie în proporție de peste 26%, prin utilizarea materialelor bio, precum materialul granulat acoperitor și cânepa”, adaugă aceștia.

În ce privește motorizările, Captur vine cu mai multe combinații. Mașina poate fi echipată cu motoare pe benzină, dar există și două variante mild hibrid, sub forma lui 1.3 TCE 140 mild hibrid 48V, dar și 1.3 TCE 160 mild hibrid 48V, care este asociat cu o cutie automată EDC.

Un grup motopropulsor de 1.6 litri 145 cai putere full hibrid este și el disponibil și este similar celui montat pe recent testatul Dacia Jogger, care ne-a impresionat prin agilitate și consumuri reduse. Bateria de 1.2 kWh poate permite noului Captur să fie condus în mediile urbane până la 80% din timp în modul electric, iar oficialii Renault spun că acest lucru duce la economii de carburant de până la 40%.

În plus, Renault oferă pe noul Captur și un motor 1.0 TCE 100 LPG, care poate reduce emisiile cu până la 10% dacă este condus pe gaz petrolier lichefiat, în loc de benzină.

Prețul noului Captur, care vine la pachet și cu 28 de funcții de siguranță, nu a fost încă dat publicității.