Sonos Motors, o companie din Munich, a semnat un contract de cumpărare cu Grupul Reefer pentru a construi primele remorci refrigerate pe bază de energie solară a companiilor.

Potrivit Global Trailer, Sonos va lucra împreună cu Chereau, o filială a Grupului Reefer, pentru a testa noile remorci și a evalua fezabilitatea tehnică și economică a instalării panourilor solare pe un număr cât mai mare de vehicule.

Sonos Motors a declarat că panourile solare pot alimenta remorcile cu până la 9.8 kW de energie la capacitate maximă, ceea ce ar putea reduce consumul de combustibil cu până la 3.400 de litri (până la 8.475 la capacitate maximă).

În plus, noua tehnologie ar putea reduce și cantitatea de emisii cu până la 9 tone pe an per vehicul, comparativ cu remorcile care utilizează soluții de refrigerare pe bază de motorină.

Laurin Hahn, co-fondator și CEO al Sonos Motors, a declarat că „acest parteneriat este un mare pas înainte pentru Sonos Motors, întrucât vom putea implementa tehnologia foarte flexibilă Sonos Solar pe noi sectoare industriale.”

„Oferim o platformă ușoară și adaptabilă care este ideală pentru remorcile refrigerate și permite clienților din industria transporturilor să reducă costurile la nivelul flotelor de vehicule”, a adăugat el.

Damien Destremau, CEO al Grupului Reefer și Chereau, a declarat că „acesta este un pas important pentru a face mobilitatea comercială mai sustenabilă și pentru reducerea emisiilor.”

Sonos Motors va echipa plafonul și părțile laterale ale unei remorci Chereau cu 54 de module de panouri solare pentru evenimentul IAA Transportation, care va avea loc anul acesta în septembrie în Hanovra.

Panourile solare de eficiență înaltă vor acoperi o suprafață totală de 58.9 metri pătrați și vor avea un potențial energetic maxim de 9.8 kW și vor fi folosite pentru a alimenta unitatea de răcire și pentru a încărca bateriile.

Dacă această tehnologie va fi implementată la scară largă, acest lucru ar putea facilita decarbonizarea sistemului de transport de mărfuri.