Potrivit Reuters, propunerea de colaborare a venit după ce Tata a anunțat planurile de fabricare a oțelului „verde”, cunoscut și drept oțelul fabricat fără combustibili fosili, la una dintre fabricile companiei din Olanda.

Hans van den Berg, CEO-ul Tata Steel Netherland, a declarat că producătorul american de autovehicule „vrea să aibă acces la resurse semnificative de oțel verde, iar noi ne vom asigura că vom putea onora această cerere.”

În același timp, oficialii Ford au anunțat că vor colabora și cu ThyssenKrupp și Salzgitter pentru a primi oțel fabricat cu emisii reduse pe care compania îl va folosi la construirea crossover-ului electric ce va fi fabricat la Köln.

Sue Slaughter, director de achiziții la Ford Europe, a declarat că „îmbunătățirile din lanțul de aprovizionare sunt esențiale, iar folosind oțel neutru din punct de vedere al emisiilor, vom putea reduce amprenta de carbon a vehiculelor viitoare.”

Compania americană speră ca oțelul „verde” să poată transforma fabricile din Europa în unități de producție carbon-neutral până în 2035, iar totodată, să reducă emisiile din sectoarele logistice și de aprovizionare.