”Raportul de sustenabilitate pentru 2023 nu are ca scop doar prezentarea rezultatelor obținute, ci și o reconfirmare a viziunii noastre pe termen lung: să dezvoltăm un sistem de lucru responsabil, sustenabil și orientat către comunitățile pe care le deservim. Într-un peisaj economic și social complex, ne propunem să continuăm acțiunile concrete și să dezvoltăm angajamentele ferme pentru un viitor mai bun”, a declarat Dan Crișan, COO PENNY România.
Raportul evidențiază realizările cheie ale PENNY în 2023, structurate în jurul celor patru piloni strategici ai sustenabilității: unul care setează limitele şi direcțiile, Guvernață Corporativă și Afacere, şi alți trei operaționali, Sortiment Sustenabil; Energie, Climă și Resurse; Angajați și Societate, în cadrul cărora ariile de acțiune integrează responsabilitatea economică, de mediu şi cea socială în nucleul strategiei, guvernanței și al operațiunilor noastre.
Principalele rezultate din 2023 prezentate în cel de-al șaptelea raport de sustenabilitate PENNY România sunt:
Sortiment sustenabil
- 86% din totalul achizițiilor au fost realizate de la furnizori locali din România
- 58% dintre furnizori au o relație contractuală cu PENNY de peste 5 ani
- 69% din produsele alimentare comercializate au fost de origine regională, din România
- 2023 a marcat colaborarea cu 198 de măcelării partenere și producători locali
- 84 de articole ecologice și pentru diete speciale, incluse în sortiment
- 246 de produse noi dezvoltate cu ambalaje secundare certificate FSC, în linie cu obiectivele de reducere a impactului asupra mediului
Energie, climă și resurse
- Reducere cu 13% a emisiilor de CO2
- 12% scădere a consumului specific de energie electrică
- 7.681 MWh de energie verde produsă intern cu ajutorul a 88 de sisteme de panouri fotovoltaice
- 65 de amplasamente echipate cu stații de încărcare pentru mașini electrice, sprijinind mobilitatea sustenabilă
- 102.000 mp de spații verzi amenajate peisagistic
- În 2023 erau 38 de magazine PENNY certificate BREEAM și alte 39 în curs de certificare
- 2.725 tone de alimente salvate de la risipă, în parteneriat cu organizații de profil
Angajați și societate
- 7.285 de angajați activi la finalul anului 2023
- 160.000 de ore de instruire pentru dezvoltarea profesională a echipei
- 90% dintre pozițiile de management au fost ocupate prin promovare internă
- 302 femei în poziții de management, asigurând diversitate
- 49% dintre manageri au o vechime mai mare de 10 ani în companie
- 2,3 milioane de euro investiți în inițiative comunitare
- 1.160 de ore de voluntariat oferite de angajați pentru sprijinirea comunităților locale
Guvernanță corporativă și impact economic
- Rețea operațională formată din 376 de magazine
- Venituri nete de 1,7 miliarde de euro
- 120,1 milioane de euro alocate pentru salarii și beneficii pentru angajați
- 14,81 milioane de euro plătite în taxe și impozite
”Prin toate aceste rezultate demonstrăm încă o dată că sustenabilitatea este parte integrantă a viziunii noastre și ne ghidează fiecare acțiune și inițiativă. Ne propunem să fim un partener de încredere pentru clienți, comunități și angajați, abordând afacerea într-un mod etic, respectând drepturile omului și adoptând practici de business corecte și transparente și investind în soluții inovatoare care să creeze un impact pozitiv durabil. Apreciem țintele în domeniul climatic propuse pentru anul 2030 ca fiind o oportunitate de a crește nivelul de cooperare cu partenerii noștri și de a avea astfel un impact semnificativ asupra tuturor nivelurilor lanțului nostru de aprovizionare", a subliniat Claudia Ivan, Manager Sustenabilitate PENNY România.
Raportul include și angajamentele pe termen lung ale PENNY România, inclusiv atingerea neutralității climatice până în 2040 și sprijinirea dezvoltării comunităților locale prin investiții continue în infrastructură, resurse și oameni.
Informații despre cel de-al șaptelea raport de sustenabilitate pot fi consultate, pe larg, aici.
Comentezi?