Raportul a fost realizat după metodologia GRI Standards, dezvoltată de Global Reporting Initiative, unul dintre cele mai cunoscute standarde de raportare în sustenabilitate, opțiunea aleasă fiind cea Core (de bază). Raportul a fost realizat urmărind și cadrele de raportare SASB (Sustainability Accounting Standards Board) din industria specifică Food Retail & Distributor Industry.

Demersurile incluse în acest raport sunt în linie cu strategia de dezvoltare sustenabilă a organizației și urmăresc totodată cei trei piloni care definesc sustenabilitatea în cadrul PENNY:

  • Sortiment sustenabil,
  • Energie, climă și resurse,
  • Angajați și societate, fiecare activitate fiind detaliată cu măsurile, rezultatele și obiectivele specifice.

Măsurile și soluțiile concrete descrise în raportul de sustenabilitate au ca scop atât creșterea eficienței, cât și diminuarea impactului negativ pe termen mediu și lung.

„Sustenabilitatea eprezintă un fundament esențial al modelului nostru de afaceri. Acțiunile și inițiativele noastre nu sunt doar cifre, ci reprezintă fapte palpabile pentru construirea unui viitor mai bun, deoarece credem că viitorul se face azi”, a declarat Daniel Gross, CEO PENNY România.

Principalele rezultate din 2022 prezentate în cel de-al șaselea raport de sustenabilitate PENNY România sunt:

Sortiment sustenabil:

  • 87,91% ponderea cheltuielilor cu furnizorii locali
  • 69,61% proporția produselor alimentare de origine regională (din România)
  • 165 de măcelării partenere ale fermierilor și producătorilor locali
  • 48 de articole ecologice și pentru dietă specială comercializate
  • 103 articole nou dezvoltate cu ambalaje secundare certificate FSC

Energie, climă și resurse:

  • 11% scădere a amprentei de carbon totale față de 2019
  • 6% scădere consum specific de energie electrică raportat la anul anterior
  • 6.242 MWh energie verde produsă intern cu 64 sisteme de panouri fotovoltaice
  • 0 magazine proprii încălzite pe bază de combustibili fosili
  • 53 amplasamente dotate cu stații de încărcare pentru mașini electrice
  • 23 de magazine certificate BREEAM in use

Angajați și societate:

  • 6.596 angajați activi la final de an
  • 153.782 ore de instruire
  • 75% rata de promovare internă pentru poziții de management
  • 56,5% femei în poziții de management
  • 976.000 euro investiți în comunitate
  • 350 tone de surplus de alimente donate

„Ne-am asumat obiectivul de a atinge neutralitatea până în 2040, colaborând strâns cu Grupul REWE. Realizarea acestui deziderat depinde în mod esențial de concentrarea eforturilor noastre în diverse inițiative locale, susținerea aprovizionării cu produse provenite din surse regionale și gestionarea atentă a resurselor în toate aspectele operaționale ale companiei noastre”, a subliniat Claudia Ivan, Manager Sustenabilitate PENNY România.