Potrivit ESG Today, Bain a chesetionat 23.000 de clienți din întreaga lume cu privire la un set de lucruri legate de sustenabilitate, inclusiv comportamente de achiziție, vorbind totodată în mod direct cu sute de persoane în legătură cu produsele sustenabile.

Rezultatele au arătat faptul că tot mai mulți consumatori sunt interesați de achizițiile sustenabile, două-treimi dintre respondenți (64%) fiind „foarte sau extrem” de interesați de sustenabilitatea de mediu. Totodată, 60% au declarat că îngrijorarea față de mediul înconjurător s-a accentuat în ultimii doi ani.

În general, majoritatea clienților și-a exprimat interesul pentru produsele sustenabile, însă în piețele cu creștere rapidă, cum ar fi India (85%), China (73%) sau Brazilia (81%), aceștia au arătat chiar mai mult că le pasă de astfel de produse decât cei în statele dezvoltate. Cota oamenilor interesați de produsele cu impact redus asupra mediului din Germania, SUA și Marea Britanie, este de 54, 53 și 56 de procente.

Chestionarul a descoperit că 50% din consumatori susțin că sustenabilitatea se numără între primele patru criterii atunci când aceștia fac achiziții și susțin că ar plăti 12% mai mult pentru produsele care sunt prietenoase cu mediul.

Totuși, raportul a descoperit și faptul că există o discrepanță între modul în care consumatorii și companiile definesc și văd produsele sustenabile. Companiile se concentrează mai mult asupra modului în care sunt fabricate produsele respective, în vreme ce consumatorii se axează mai mult pe durabilitate, fiabilitate și reducerea deșeurilor.

Întregul raport poate fi consultat accesând acest link.