Potrivit oficialilor, pe lângă cele două mari reușite în progresul către un business sustenabil, respectiv fabrica de baterii și dezvoltarea de noi autocamioane nepoluante, compania a transformat anumite obiective de decarbonizare ale lanțului de aprovizionare în cerințe pentru furnizori.

Scania a fost prima companie din industrie care să se alinieze obiectivelor științifice de mediu promovate de inițiativa Science Based Targets și a stabilit obiective de mediu pentru anul 2025 în acest sens. Deși compania producătoare de vehicule de mare tonaj a reușit o reducere a emisiilor din Domeniile 1 și 2 de 42% din ținta de 50% pentru anul 2025, decarbonizarea flotei funcționale este mai dificilă.

Astfel, în ce privește emisiile din Domeniul 3, care presupune operarea vehiculelor Scania, obiectivul de reducere a emisiilor pentru anul 2025 este de 20%. În prezent, reducerea este de doar 3% comparativ cu anul de referință 2015.

Pentru a reuși atingerea obiectivului principal, compania va investi în instruirea mai eficientă a șoferilor și în optimizarea motorizării vehiculelor, contribuind la promovarea combustibililor alternativi și a trenurilor de rulare electrificate.

„Deși electrificarea este obiectivul final și facem tot ce ne stă în putere pentru a crește capacitatea de producție a camioanelor electrice, acțiunile de reducere a cantității de combustibil utilizat și utilizarea combustibililor regenerabili sunt decisive în acest moment”, spune CEO-ul Scania, Christian Levin.

Potrivit oficialilor companiei, în 2023, vânzările Scania au ajuns la 200 de miliarde de coroane suedeze (17.7 miliarde de euro), o dublare a veniturilor în ultimii șapte ani.

Veniturile au atins niveluri record mulțumită vânzărilor accelerate de vehicule și servicii, însă inflația, prețul ridicat al materiei prime și problemele din lanțul de aprovizionare au afectat negativ partea financiară a producătorului.

„Ca multe alte business-uri, Scania se aliniază noului „normal”, care presupune incertitudini și probleme constante. Deși am reușit să stabilizăm fluxurile în 2023 și să livrăm o performanță financiară ridicată, încă lucrăm intens alături de parteneri pentru a livra vehicule performante către clienți”, completează CEO-ul companiei.