Potrivit Electrive, oficialii celor două companii au declarat că sistemele de propulsie vor fi dezvoltate în primul rând pentru camioane și autobuze.

După ce perioada de testare va fi finalizată cu succes, sistemele pe bază de pile de combustie vor putea fi instalate și pe vehicule care operează pe căi ferate sau în sectorul agricol, printre altele.

Freudenberg are sarcina de a dezvolta pilele de combustie, care va include și baterii pentru putere suplimentară, în vreme ce ZF va lucra la sistemul de propulsie electric, care ar trebui să furnizeze până la 360kW (482 CP) putere în flux continuu.

Primul prototip va fi testat în 2023 pe drumurile publice, iar producția în serie ar trebui să înceapă la scurt timp după aceea.

Mohsen Sohi, CEO-ul Freudenberg Group, a declarat că „investim foarte mult în mobilitatea viitorului. În baterii, în hidrogen și tehnologia bazată pe pile de combustie, dar și în dezvoltarea componentelor de ultimă generație pentru vehiculele electrice.”

Wilhelm Rehm, membru al consiliului administrativ la ZF, a adăugat că „împreună cu Freudenberg, putem oferi o soluție rapidă și completă care să le permită producătorilor să aducă cât mai repede pe piață soluții de mobilitate electrică pentru transformarea industriei către un viitor mai sustenabil.”

„Prin reducerea costului și timpului de dezvoltare alocat de către producători, soluțiile noastre vor ajuta și la reducerea costurilor de achiziționare”, a menționat acesta.