Obstacolul pe care îl întâlnesc producătorii de automobile când trebuie să se conformeze cu autoritățile de reglementare și cu investitorii este acela de a găsi piese pentru mașini care să nu afecteze negativ mediul înconjurător, cum ar fi magneți pentru motoare care să nu fie fabricate folosind metale rare sau baterii care să nu fie produse cu o cantitate mare de combustibili fosili.

Potrivit Reuters, acest lucru este cauzat de faptul că mașinile electrice sunt mai verzi pe perioada de exploatare, comparativ cu alternativele lor tradiționale, însă sunt produse cu un cost asupra mediului înconjurător.

Advanced Electric Machines (AEM), este o companie britanică ce urmărește să producă piese auto mai prietenoase cu mediul cu ajutorul lui Bentley, precum magneți pentru motoare fabricate fără elemente rare, care sunt la rândul lor produse fără chimicale poluante.

„Clienții noștri au nevoie de alternative pentru a renunța la motoarele cu combustie internă care să fie accesibile și sustenabile fără a avea nevoie de elemente rare în mașinile lor”, a declarat James Widmer, CEO al AEM.

Graba de a găsi piese auto mai sustenabile vine odată cu anunțul făcut de Uniunea Europeană care a lansat anul trecut proiecte de lege prin care vor să forțeze ținte de zero emisii, prin taxarea suplimentară a bunurilor importate cu amprentă ridicată de carbon și producția și reciclarea responsabilă a bateriilor de vehicule electrice.

Producătorii de vehicule trebuie să găsească moduri prin care să facă piese precum oțelul sau aluminiul mai sustenabile și trebuie să investească timp, bani și energie pentru a dezvolta noi procese de fabricare a bateriilor, care să fie mai prietenoase cu mediul.

Andy Palmer, un pionier al vehiculelor electrice și CEO al Switch Mobility, un producător britanic de vehicule electrice deținut de producătorul indian de vehicule comerciale Ashok Leyland, a declarat că „avem contracte doar cu furnizori care urmăresc o hartă de zero emisii.”

Thomas Becker, manager de sustenabilitate la BMW, susține că eliminarea carbonului din lanțul de aprovizionare este „o parte vitală„ a strategiei de reducere a carbonului a companiei.

Becker a declarat în martie că BMW a negociat cu majoritatea furnizorilor ca oțelul, aluminiul și bateriile să fie fabricate în totalitate cu ajutorul energiei regenerabile.

BMW a măsurat toată amprenta de carbon la nivelul întregului lanț de aprovizionare, iar compania susține că dacă nu ar fi luat nicio măsură, amprenta de carbon pentru fiecare vehicul ar fi fost de 18 tone până în 2030, față de cele 12 tone din 2019.

Cu planurile de reducere a amprentei de carbon din prezent, BMW speră ca până în 2030 să reducă amprenta de carbon a fiecărui vehicul la nouă tone.

Costa Caldis, COO al companiei de urmărire a lanțurilor de aprovizionare SAFE, a declarat că „stakeholderii vor o vizibilitate mai bună asupra lanțului de aprovizionare și nu doar declarații.”

Full Circle, o companie de investiții, a investit în Britishvolt, un startup britanic care construiște o fabrică de baterii de mașini electrice care va funcționa exclusiv cu energie regenerabilă.

Peter Rolton, director executiv al Britishvolt, a declarat că „taxarea carbonului este o parte inevitabilă a viziunii net zero până în 2050. Este clar inevitabilă.”

Mulți producători de vehicule vor să devină mai independenți de China, care controlează aproape tot lanțul de aprovizionare cu elemente rare la nivel global, 90% mai precis.

China este foarte dominantă când vine vorba de producția bateriilor pentru mașini electrice, fiind un mare producător de grafit, element crucial pentru anozii din bateriile pentru vehiculele electrice și care este produs folosind electricitatea din cărbuni.

NextSource, o companie canadiană minieră, vrea să înceapă producția de grafit în Madagascar începând cu anul 2023 pentru a diversifica lanțul de aprovizionare al grafitului.