Potrivit Reuters, start-up-urile și companiile care lucrează cu componente pentru mașini electrice au șansa de a semna contracte importante cu producători de astfel de vehicule, fie că este vorba despre producții de serie sau de anumite nișe, precum o companie care produce o nouă mașină electrică de rallycross.

O nouă generație de mașini pe baterii ar putea fi disponibilă începând cu anul 2025, potrivit experților, motiv pentru care mai mulți producători renumiți caută furnizori care să le ofere componentele și tehnologiile necesare pentru a îmbunătăți aceste noi vehicule.

McLaren Applied este o companie specializată în componente de mașini electrice care a dezvoltat un nou invertor de doar 5.5 kilograme care poate crește autonomia unui model pe baterii cu peste 7%.

Nick Fry, CEO-ul companiei a comentat că „aceasta este o oportunitate uriașă pentru o companie cum suntem noi.”

Unii dintre producători preferă să inoveze chiar ei și se folosesc de cunoștințele propriilor ingineri pentru a dezvolta noi tehnologii cu care să își îmbunătățească flota de mașini electrice.

Acest lucru se datorează faptului că, în perioada pandemiei, mai mulți producători au depins de capacitatea furnizorilor de a le pune la dispoziție noile tehnologii, ceea ce s-a dovedit problematic din punct de vedere al producției.

Tim Slatter, șeful Ford Britain, a declarat că „nu ne putem baza pe companiile terțe să facă aceste investiții pentru noi.”

Rimarc este o companie croată care produce componente pentru hipercar-uri electrice, însă totodată, ea furnizează și componente precum baterii sau sisteme de propulsie, și este deținută parțial de către Porsche AG.

Oficialii companiei susțin că au ajuns la un acord cu un producător german de mașini electrice pentru a furniza sisteme de baterii de înaltă performanță care să fie instalate pe 40.000 de vehicule anual.

CEO-ul companiei, Mate Rimac, a declarat că „avem nevoie ca produsele noastre să fie cu 20, 30% mai bune decât ale lor, iar atunci, vor lucra cu noi.”

El a continuat, explicând că „dacă ei fac o baterie de 100kWh, noi trebuie să putem face una de 130kWh care să aibă aceleași dimensiuni și un preț identic.”

Alte companii, precum Ionetic, un producător de baterii pentru mașini electrice, furnizează componente necesare firmelor care produc un număr mic de autovehicule, deoarece aceste produse reprezintă alternative mai accesibile decât cele realizate de proprii ingineri.