ESG Today scrie că zborul a fost realizat din Savannah, Georgia, până în Aeroportul Farnborough din Anglia, iar aeronava cu care a fost efectuat zborul este un Gulfstream G600, ambele motoare ale acesteia fiind alimentate exclusiv cu SAF.

Președintele Gulfstream, Mark Burns, a declarat că „una dintre metodele cheie prin care vom reuși să atingem obiectivele pe termen lung de decarbonizare a industriei aviației este utilizarea la scară largă de combustibili sustenabili pentru aeronave în locul kerosenului. Finalizarea acestui zbor inaugural va avea un impact mare asupra viitorului sustenabil al industriei aviației.”

Reprezentând sursa principală de emisii din industria aviației, combustibilul este una dintre componentele care necesită înlocuirea urgentă pentru a reduce impactul negativ pe care industria îl are asupra planetei. SAF-ul este fabricat în principal din ulei de gătit folosit, dar și din reziduuri agricole, iar acesta generează cu 85% mai puține emisii de gaze cu efect de seră comparativ cu kerosenul tradițional.

Virgin Atlantic plănuiește să realizeze un zbor transatlantic folosind doar SAF la finalul lunii noiembrie, însă de data aceasta este vorba despre o aeronavă comercială de transport pasageri, mai mare decât modelul Gulfstream.

Combustibilul folosit de Gulfstream pentru acest zbor a fost furnizat de către World Fuel Services, iar Honeywell și Safran se numără printre partenerii acestui proiect.