Potrivit Biodiesel Magazine, această realizare reprezintă rezultatul colaborării dintre Bell, Safran Helicopter Engines și Neste, care a furnizat combustibilul necesar pentru test.

SAF-ul celor de la Neste reduce emisiile de gaze cu efect de seră cu 80% pe întreaga durată de exploatare a acestuia comparativ cu combustibilul tradițional pentru aeronave.

Motoarele celor de la Safran pot fi operate în siguranță cu un amestec de 50% combustibil fosil pentru aeronave și 50% SAF, care reprezintă limita recomandată pentru amestecul celor două tipuri de combustibili.

Jacinto Monge, director administrativ al unității Bell din Asia, a declarat că „Bell se află în Asia de Sud-Est de peste 40 de ani și suntem mândri să operăm primul elicopter cu SAF.”

Valerie Patuel, director administrativ al Safran Helicopter Engines Asia și CEO și delegat al Safran Singapore, a declarat că „avem mare încredere în SAF, întrucât acest tip de combustibil contribuie la reducerea emisiilor de carbon.”

„Asemănător tuturor motoarelor noastre de elicoptere, modelul Arrius 2R este deja certificat pentru a funcționa cu până la 50% SAF și încurajăm toți operatorii de elicoptere Bell 505 să opereze aceste modele cu SAF în loc de combustibil fosil tradițional”, a adăugat aceasta.

SAF-ul celor de la Neste este obținut din deșeuri 100% regenerabile provenite din surse sustenabile, cum ar fi uleiul pentru gătit și grăsimi animale, iar el este disponibil în cantități suficiente la nivel mondial.