Euronews.green scrie că zborurile interne care oferă ca alternativă o călătorie de sub două ore și jumătate cu trenul vor fi interzise, „exceptând cazurile în care aeroporturile fac conexiune pentru zboruri externe”. Autoritățile Spaniei au luat în calcul această măsură încă din 2021 ca parte a eforturilor de neutralizare a emisiilor până în 2050.

În plus, experții spanioli explorează posibilele beneficii climatice pe care le-ar pute aduce restricționarea zborurilor cu aeronave private, întrucât Uniunea Europeană ar putea taxa în curând produsele energetice, inclusiv kerosenul.

Draftul prezentat recent de liderul politic al partidului Sumar, Yolanda Díaz, a propus interzicerea zborurilor domestice în cazurile în care trenul poate parcurge aceeași distanță în mai puțin de patru ore. Potrivit experților din cadrul Ecologistas en Acción, această măsură ar fi ajutat la reducerea emisiilor cu 300,000 de tone anual și ar fi afectat un număr de 50,000 de zboruri.

Reprezentanții industriei aviatice sunt de părere că beneficiile legate de reducerea emisiilor nu vor fi foarte mari și spun că „având în vedere beneficii atât de reduse, daunele cauzate industriei de transport aerian din Spania ar fi considerabile.”

Deocamdată nu se știe când aceste propuneri vor deveni legi sau ce rute ar putea fi afectate, pentru că propunerea trebuie să treacă prin mai multe modificări înainte de a fi trimisă spre aprobare de către senat.