Electrive scrie că, pe lângă sistemul de pile de combustie cu hidrogen, inginerii Corvus Energy lucrează și la o aplicație numită CoPilot, care poate comuta inteligent sursa de alimentare la bateriile secundare. Conform oficialilor Corvus, noul sistem de pile de combustie reprezintă „un salt major în ce privește sistemele de propulsie alimentate cu energie sigură, curată și eficientă pentru navele de transport maritim.”

Nicio specificație tehnică nu a fost dată publicității, deși sistemul celor de la Toyota ar fi unul modular, ceea ce înseamnă că poate fi adaptat pentru mai multe modele de nave.

Cele două companii au început să lucreze la acest proiect în 2021, iar odată cu dezvoltarea acestui prim sistem fcuncțional de pile de combustie, producția ar putea începe în 2024.

Geir Bjørkeli, CEO-ul Corvus Energy, a declarat că „misiunea noastră este să alimentăm un viitor curat, iar de-a lungul anilor, am fost pionierii mai multor tipuri de ambarcațiuni. Totuși, bateriile nu ne pot ajuta singure în această călătorie. Dacă vrem să navigăm fără emisii, va trebui să ne alimentăm cu energie curată și în alte moduri. Credem cu tărie că hidrogenul este alegerea naturală pentru transportul pe distanțe scurte și medii, iar aceasta este cea mai eficientă soluție.”

Sursă foto: Corvus Energy