Potrivit Forbes, mașina electrică a părăsit Germania marți, 5 aprilie, și a călătorit 12 ore încontinuu prin Alpii elvețieni înainte de a ajunge la destinație, în Franța, cu o autonomie rămasă de 140 de kilometri.

Pentru a reuși acest lucru, Mercedes s-a folosit de mai multe elemente, anume materiale ușoare, un corp aerodinamic care să ajute la eficiență, o baterie de ultimă generație, un motor electric inspirat din Formula 1 și cauciucuri aerodinamice.

eqxx

Sursă foto: Mercedes-Benz

Mașina și-a început călătoria dintr-un orășel de lângă Stuttgart și a trecut prin Elveția și Italia înainte de a ajunge în Marsilia, în sudul Franței.

Conceptul EQXX a fost condus pe mai multe tipuri de drumuri, cum ar fi autostrăzi și drumuri de munte și chiar șosele în lucru, și a reușit să ajungă la destinație cu aproximativ 15%.

Un record a fost stabilit și din punct de vedere al eficienței energetice, mașina reușind să obțină 8.7 KWh per 100 de kilometri.

Ola Källenius, președinte al Consiliului de Conducere al Mercedes-Benz Group AG, a declarat că „am reușit! Am parcurs cu ușurință 1.000 de kilometri în condiții reale de drum cu o singură încărcare. Vision EQXX este cel mai eficient Mercedes construit vreodată. Tehnologiile din spatele mașinii reprezintă un punct de referință în dezvoltarea mașinilor electrice.”

Bateria folosită pe acest vehicul electric reprezintă unul dintre secretele care au permis obținerea unei astfel de autonomii, având o capacitate de 100 de KWh într-o structură cu 50% mai mică din punct de vedere al volumului și mai ușoară cu 30% decât bateria de pe modelul EQS.

eqxx 2

Sursă foto: Mercedes-Benz

Unul dintre materialele care a ajutat la reducerea greutății mașinii este fibra de carbon sustenabilă pe bază de zahăr combinată cu un material compozit, care compune partea superioară a bateriei.

Sistemul electric de propulsie a fost dezvoltat în parteneriat cu Echipa F1 Mercedes-AMG Petronas.

Motorul electric F1 dezvoltă 241 de cai putere pe care îi transmite către roțile din spate și are o eficiență de 95%, iar cuplat cu noul sistem de baterii sistemul de propulsie al lui EQXX nu pierde căldură aproape deloc.

Panourile solare integrate în plafon reprezintă un alt as în mâneca acestui vehicul electric, iar acest sistem a permis echipei să încarce bateria cu 2% atunci când aceasta a ajuns în Italia, adică 25 de kilometri.

„Fiți atenți. În curând veți vedea ceva care este - din punct de vedere al design-ului - foarte apropiat de acest vehicul”, a declarat Ola Källenius.

Sursă foto: Mercedes-Benz