Întrucât investitorii privați și oficialii de stat investesc în tehnologii de eliminare a carbonului, captarea emisiilor de carbon și stocarea lor sunt părți ale unui plan care să ne permită să ne atingem obiectivele climatice.

Pentru a transporta emisiile de gaze cu efect de seră de la fabricile care le produc până la unitățile de stocare, transportul naval ar putea fi una dintre metodele ideale.

Potrivit Bloomberg, producătorul japonez de nave Mitsubishi Shipbuilding Co., parte a Grupului MHI, proiectează în prezent o navă care poate permite transportarea de cantități importante de dioxid de carbon pe distanțe lungi.

Navele care transportă dioxid de carbon sub formă lichidă au fost folosite în trecut de industria alimentară, însă compania japoneză se așteaptă ca ambarcațiunea sa să fie prima care servește exclusiv pentru captarea, utilizarea și stocarea de carbon (CCUS).

Takeshi Maetoko, senior vice-manager al departamentului de planificare și administrare la Mitsubishi Shipbuilding, a declarat că „și în cazul în care energiile regenerabile, hidrogenul și amoniacul, care nu emit dioxid de carbon, devin standardul în viitor, emisiile de CO2 provenite de la combustibilii fosili nu pot fi reduse la zero, iar astfel credem că un lanț valoric al CCUS va exista și el.”

Noua navă ar putea fi lansată la apă la sfârșitul lui martie, 2023 și ar avea o lungime de 72 de metri și ar putea transporta până la 1.450 de metri cubi de CO2.

Există și alte companii interesate de transportul și stocarea carbonului cu ajutorul navelor, una dintre ele fiind Northern Light JV DA, un parteneriat deținut de Shell Plc.

Agenția Internațională pentru Energie are un plan pentru reducerea emisiilor la net-zero până în 2050, care implică captarea a 1.6 gigatone de carbon pe an până în 2030. Acest număr ar trebui să crească la 7.6 gigatone până în 2050, iar 95% dintre emisiile de gaze cu efect de seră captate ar urma să fie depozitate în unități de stocare geologice.

În vreme ce țevile ar putea folosite pentru transportul carbonului capturat către locațiile de depozitare, Mitsubishi Shipbuilding este de părere că este mai ieftin ca transportul gazului să fie făcut cu nave pe distanțe de depășesc 300 de kilometri.

Transportul naval este unul dintre principalii contribuitori la emisiile de gaze cu efect de seră, eliberând în atmosferă mai mult dioxid de carbon decât Germania și Olanda la un loc.

Sursă foto: Mitsubishi Shipbuilding