Potrivit Recharge, Neo Orbis este nava de pasageri care va fi testată pentru a evalua posibilitatea implementării hidrogenului solid pe navele moderne.

Unii cercetători sunt de părere că hidrogenul solid este mai sigur și mai ușor de stocat comparativ cu cel compresat sau cel lichid.

Neo Orbis va fi folosită pentru transportul pe apele din Amsterdam și chiar în regiunea Mării Nordului și va funcționa pe baza hidrogenului eliberat de un anumit tip de sare, numit borohidrură de sodiu.

Constructorul olandez de nave Next Generation Shipyards va fi responsabil cu construirea noii nave.

Reprezentanții Interreg North West Europe, o organizație care sponsorizează proiectul H2Ships, au declarat că „principalul avantaj al acestei nave alimentată de hidrogen este densitatea ridicată de energie și faptul că acest tip de combustibil poate fi stocat în siguranță în multe locuri.”

„Această navă va permite scalarea noii tehnologii pentru transportul continental și cel pe mare pe distanțe scurte”, au adăugat oficialii.

Acest proiect și-a propus și cercetarea altor tehnologii, precum abilitatea de a crea un sistem de tip buclă închisă, care ar permite încălzirea interiorului navei cu energia rezultată din procesul catalitic.

De asemenea, inginerii sunt de părere că reziduurile rezultate în urma alimentării ar putea fi utilizate pentru generarea suplimentară de borohidrură de sodiu, ceea ce înseamnă că această navă poate fi sustenabilă.