Nu este prima dată când scriem despre micromașini pe Green Start-Up. Anul trecut v-am prezentat povestea Squad Mobility, un start-up care își dorește să schimbe modul în care ne deplasăm în oraș într-un mod mai prietenos cu mediul, dar și cu spațiul limitat pe care îl avem la dispoziție.

În același timp, producători auto consacrați, cum este Citroen, au propriile modele de micromașini care sunt gata să acapareze străzile orașelor.

Pentru că acest segment este unul foarte ofertant, din când în când, unele companii revoluționează ideea de mobilitate cu un nou concept. Producătorului Suedez de micromașini Luvly i-a venit rândul să demonstreze că modelele gata de asamblat pot fi ideale pentru mediul urban, iar echipa crede că oamenii vor vrea să se deplaseze astfel în aglomerările urbane.

Interesting Engineering scrie că, față de micromașinile obișnuite și cu atât mai mult față de automobilele tradiționale, Luvly O nu vine din fabrică gata de condus, ci mașina trebuie asamblată, ca mobila de la IKEA, înainte de a ajunge pe șosele.

Astfel, compania își dorește să facă transportul modelului de micromașină mult mai eficientă, deoarece într-un container încap piese pentru asamblarea a aproximativ 20 de unități. Astfel, cu 100 de astfel de containere poți acoperi nevoile unui oraș de dimensiuni destul de mari.

Cu un preț de pornire de 10.000 de euro, Luvly O ar putea fi unul dintre cele mai accesibile mașini electrice de pe piață și ea ar urma să fie asamblată de către distribuitori. Acest lucru ar ajuta la economisirea de timp și emisii care se eliberează la asamblarea în fabrică a mașinilor convenționale.

O parte dintre specificațiile mașinii includ o viteză maximă de 90 km/h, o autonomie de 100 de kilometri și o baterie detașabilă, similar cu Squad Mobility. Deși este o mașină mică, Luvly O are un spațiu de depozitare în portbagaj generos de 267 de litri, între un Ford Ka și un Fiesta.

Cu o lungime de doar 2.7 metri, micromașina poate fi parcată aproape oriunde, chiar și într-un oraș aglomerat.

CEO-ul Luvly Håkan Lutz crede că tinerele generații de șoferi ar putea ajuta la popularizarea acestui tip de mașini, mai ales în centrele istorice ale orașelor europene, unde străzile înguste reprezintă o provocare pentru mașinile convenționale. Într-un astfel de mediu, Luvly O, cu o greutate de doar 400 de kilograme, este mai mică și mai ușoară decât pare, ceea ce reprezintă o siguranță sporită chiar și pentru pietoni.

Sursă foto: Luvly