Electrive scrie că eIntouro, așa cum s-ar putea numi varianta finală a modelului, a fost dezvoltat pe o arhitectură de baterii care amintește mai mult de camionul electric eActors decât de autobuzul pentru orașe eCitaro. Altfel, șasiul propriu-zis al autobuzul intercity este același cu varianta pe motorină a lui Intouro.
Spre deosebire de autobuzele pentru orașe, eIntouro este un model intercity și există niște diferențe. În primul rând, el nu este gândit pentru a avea stații scurte, ci să parcurgă mai mulți kilometri între stații. De aceea, podeaua este mai ridicată, iar pasagerii nu au voie, teoretic, să stea în picioare, pentru că există două rânduri de scaune pe ambele părți, la fel ca la autocare.
eIntouro a fost gândit de ingineri să funcționeze cu un motor amplasat central, cu o putere continuă de 320 kW, iar acesta este conectat la două baterii ce însumează 414 kWh și pot oferi autonomie de până la 500 de kilometri. Pentru eIntouro, Mercedes va folosi același baterii LPF (litiu-fier fosfat) pe care le montează în prezent și pe camionul eActros.
Till Oberwöder, CEO-ul Daimler Buses, spune că utilizarea pieselor identice între cele două companii, Daimler Truck și Daimler Buses, face parte din strategia de utilizare a componentelor comune pentru eficientizarea producției modelelor. Folosind baterii LPF, oficialii companiei se așteaptă ca durata de exploatare a autobuzelor electrice să atingă chiar și 15 ani.
eIntouro va fi ideal pentru companiile care au nevoie de soluții personalizate de încărcare, pentru că el poate fi echipat cu două porturi de încărcare, ele fiind amplasate în spate sau pe oricare dintre cele două laturi din față.
Noul autobuz electric va fi disponibil în două variante de lungime, 12.2 sau 13.1 metri, iar în cel de 13.1 metri va putea fi instalată și o toaletă pentru călătoriile mai lungi.
sursă foto: Daimler Truck
Comentezi?