Potrivit Electrive, Daimler Buses a prezentat deja o parte din specificațiile viitoarei generații de autobuze, astfel că Mercedes eCitaro va fi echipat cu un sistem de baterii din a treia generație și un generator cu pile de combustie.

Versiunea normală a autobuzului (cea fără burduf) va veni cu trei pachete cu baterii, una pe vehicul, iar celelalte două în fostul compartiment al motorului. Capacitatea combinată pentru aceste modele este de 192kWh sau 294kWh.

Modelul eCitaro fuel cell cu burduf va avea trei sau patru pachete cu baterii, trei în față și una în compartimentul motor, cu o capacitate disponibilă de până la 392kWh. În ambele cazuri, sistemul cu pile de combustie oferă o putere suplimentară de 60kWh, iar Daimler susține că modelul articulat are o autonomie de până la 350 de kilometri.

Versiunile cu baterii ale autobuzului, care au până la șase pachete cu baterii pentru modelul obișnuit și șapte pentru cel cu burduf, au o autonomie de până la 280, respectiv 220 de kilometri.

Sistemul cu pile de combustie nu acționează ca un alimentator direct pentru motorul electric, în schimb el produce energie electrică pentru baterii, care duc mai departe puterea către sistemul de propulsie.

Daimler Buses nu a dezvăluit niciun detaliu legat de motorul electric pentru cele două autobuze, însă producătorul ar putea furniza aceste informații în luna iunie.

Sursă foto: Daimler Buses