Potrivit Reuters, producătorul german deja are contracte cu Norsk Hydro pentru furnizarea de diverse componente și plănuiește să folosească doar aluminiu net-zero până în 2030 cu ajutorul companiei norvegiene.

Producătorii de mașini electrice folosesc aluminiul ca metal de bază pentru producția acestor vehicule datorită faptului că acesta este mai ușor și permite extinderea autonomiei.

Markus Schaefer, chief technology officer la Mercedes-Benz, a declarat că „acesta este un semnal important pentru a accelera schimbarea din industria aluminiului și să creștem disponibilitatea de aluminiu cu conținut redus de carbon.”

Cele două companii vor colabora și în ceea ce privește cercetarea și dezvoltarea aluminiului low-carbon și a celui reciclat și cum acesta poate fi implementat în viitoarele modele electrice.

Compania norvegiană vrea ca aluminiul său să aibă o amprentă de carbon de doar trei kilograme per kilogram de aluminiu fabricat, comparativ cu media globală din 2021, care a fost de 16.7 kilograme.

Eivind Kallevik, șeful diviziei de aluminiu a celor de la Hydro, a declarat că „anul trecut ne-am propus să producem aluminiu cu o amprentă de carbon de 3 kilograme înainte de 2025, însă se pare că vom reuși acest lucru în 2023.”

Mercedes-Benz plănuiește să își înjumătățească emisiile până în 2030 și să devină o companie neutră din punct de vedere al emisiilor CO2 până în 2039.