Am discutat cu Ioana despre acțiunile de sustenabilitate ale Mastercard înainte de evenimentul CSR Growing Responsible care a avut loc pe data de 10 mai.

Poți urmări aici înregistrarea CSR Growing Responsible, eveniment organizat de wall-street.ro și Green Start-Up cu susținerea Mastercard România și Telekom România.

În cadrul evenimentului CSR 2022: Importanța raportărilor ESG și a incluziunii digitale am vorbit despre modul în care trebuie adaptate valorile companiei pentru a crește scorul ESG (environmental, social and governance), reglementările locale și europene privind acești indicatori și posibilitatea de a atrage finanțări mai mari în momentul în care raportarea non-financiară devine o prioritate.

Ioana ne-a precizat faptul că Mastercard a realizat un studiu la nivel global prin care și-a propus să afle care este atitudinea oamenilor legat de sustenabilitate. Din studiu a reieșit faptul că 85% dintre respondenți sunt dispuși să ia măsuri pe plan personal pentru a combate provocările sustenabilității.

”Pandemia a accelerat o schimbare de atitudine și comportament. În sensul unei griji mai mari față de mediu și ceilalți. Măsurile de combatere a poluării au devenit obligatorii pe agenda tuturor. Fie că sunt indivizi, companii sau guverne”, spune Ioana Gorgăneanu, precizând faptul că și la nivel de corporație Mastercard s-a angajat să ajungă la zero emisii nete de gaze cu efect de seră până în 2050.

Totodată, compania oferă sprijin și partenerilor de business în reducerea amprentei de carbon asupra planetei. ”Obiectivul nostru este să integrăm un miliard de oameni și 50 de milioane de IMM-uri în economia digitală până în 2025. Asta înseamnă un obiectiv extrem de ambițios”, adaugă Ioana.

La mijlocul lunii februarie, compania de plăți a anunțat faptul că își extinde serviciile de consultanță pentru a include și ESG, clienții Mastercard primind ajutor pentru a înțelege aspectele ESG pentru afacerile lor.

Totodată, ca parte din eforturile ESG la nivel global, Mastercard a lansat platforma Priceless Planet Coalition, un angajament pe termen lung de a ajuta afacerile și consumatorii să contribuie la reducerea impactului nociv asupra mediului înconjurător.

”Scopul este plantarea a 100 de milioane de copaci până la finalul lui 2025, cu prioritate pentru acele zone geografice care pot aduce un impact pozitiv asupra oamenilor și biodiversității”, ne-a povestit Ioana.

În 2021 compania a lansat Carbon Calculator, un instrument integrat în rețeaua Mastercard care le permite băncilor să adopte și să personalizeze soluții pentru consumatorii care doresc să rămână informați despre modul în care cheltuielile proprii afectează mediul.

”Un alt pas important a fost Sustainability Innovation Lab. Noi îl numim vârf de lance pentru dezvoltarea portofoliului de soluții digitale eco-friendly și este un laborator de inovație. Centrul se concentrează pe dezvoltarea de soluții prin care putem susține transformarea producerea și cumpărarea diferitelor produse”, menționează reprezentanta Mastercard.

O altă inițiativă a companiei vizează facilitarea soluțiilor de plată din transportul public, scopul secundar fiind și de a lupta împotriva poluării.

”Alături de parteneri la nivel local am dezvoltat și implementat numeroase soluții de plată cu cardul pentru călătoriile în mijloacele de transport în comun. Le-am oferit oamenilor mai multe modalități de a plăti biletele de călătorie. În final asta contribuie la reducerea gradului de poluare din marile orașe”, explică Ioana Gorgăneanu, Head of Marketing and Communication Mastercard.

Nu în ultimul rând, obiectivele de sustenabilitate se regăsesc pe agenda fiecărui angajat al companiei, lucru care ar trebui să devină esențial pentru orice corporație, este de părere Ioana.

”Noi punem banii acolo unde spunem că schimbăm lucruri. Angajații sunt primesc bonusuri în funcție de 3 priorități ESG la nivel global, inclusiv reducerea amprentei de carbon a companiei. Bonusul ca angajat Mastercard este 100% legat de performanțele noastre în atingerea obiectivelor de tip ESG”, declară Ioana, precizând faptul că un viitor mai bun pentru business nu există dacă nu e un viitor mai bun pentru comunitate.