Mașinile diesel, unele dintre modelele preferate ale șoferilor europeni, au fost depășite recent de alternativa pe baterii, potrivit oficialilor de la Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile. Electrive citează organizația că mașinile pe baterii au înregistrat cu 66.2% mai multe înmatriculări în luna iunie a anului 2023, cu un total de 158.252 unități, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Astfel, cota mașinilor electrice în UE a crescut la 15.1%, de la 10.7%, în vreme ce cota modelelor pe motorină a scăzut de la 17.4% la 13.4% comparativ cu iunie 2022. Și cota mașinilor plug-in hibrid a scăzut ușor, de la 8.2% la 7.9% în iunie 2023.

Experții AEPA susțin că în prima jumătate a acestui an au fost înmatriculate peste 703.000 de vehicule electrice în UE, cu 53.8% mai multe decât aceeași perioadă din 2022. Datele preliminare de la Dataforce arată faptul că un model de autoturism le-a dominat pe toate celelalte, indiferent de tipul de combustibil folosit, respectiv Tesla Model Y, aceasta fiind cea mai bine vândută mașină în prima jumătate a acestui an în regiune.

Model Y a fost cu 7.000 de unități în fața locului doi, deținut de Dacia Sandero, iar Volkswagen T-Roc a fost a treia cea mai bine vândută mașină din Europa, cu 11.000 de unități mai puțin decât modelul Dacia. Tesla Model 3, un alt model de succes al producătorului american de vehicule, s-a clasat abia pe locul 50 în clasamentul celor mai bine vândute turisme în Uniunea Europeană.

În România, în prima jumătate a acestui an, cele mai înmatriculate mașini au fost cele pe benzină și modele full hibrid. Modelele diesel sunt în continuare mai dorite de șoferii Români decât cele complet electrice, cu o cotă de 11.5%, față de 9.5%.