ESG Today scrie că în urma anunțului, Maersk a devenit prima companie din lume care și-a validat strategia de sustenabilitate prin standardul SBTi Maritime Guidance, care a fost lansat în anul 2022 cu obiectivul de a ajuta companiile din industria transportului maritim să își seteze obiective de mediu pe termen lung.

Rabab Raafat Boulos, Chief Operating Officer în cadrul A.P. Moller-Maersk, a declarat că „suntem determinați să facem ceea ce ne stă în putință pentru a atinge aceste obiective, însă nu putem să facem acest lucru singuri. Pentru a reuși, ne bazăm pe ecosistemul din care facem parte, inclusiv pe clienți și furnizori.”

Dincolo de obiectivul principal de a deveni o companie neutră din punct de vedere al emisiilor până în 2040, obiectivul Maersk pentru anul 2030 este să își asigure tot necesarul energetic din surse regenerabile, dar și să își reducă emisiile din Domeniile 1 și 2 cu 35, respectiv 22% până în același an.

Pentru a-și reduce emisiile operaționale, oficialii Maersk au declarat că vor folosi combustibili verzi și vor investi în reducerea consumului de combustibili pentru navele din flotă, dintre care 25 vor funcționa pe metanol verde.

Morten Bo Christiansen, Head of Energy Transition, A.P. Moller – Maersk, a declarat că „aceste noi obiective sunt dovada faptului că și o companie dintr-un sector dificil de decarbonizat poate adopta o strategie ambițioasă și să o valideze. Știm că va fi dificil să ducem această strategie la sfârșit, dar stabilirea obiectivelor ambițioase, atât pe termen scurt, cât și lung, este critică pentru eforturile noastre de tranziție energetică.”