În cadrul unei întâlniri cu jurnaliștii care a avut loc recent, reprezentanții Coca-Cola în România au precizat faptul că fac pași pentru a ajunge la obiectivul pe care compania și l-a propus la nivel global până în 2030, anume de a avea ambalaje cât mai sustenabile și să poată fi colectate în proporție de 100%.

”Ne uităm holistic la ambalajele noastre. Ne uităm la modul în care construim ambalajele, ca să le facem cât mai sustenabile, la acțiuni constante de reducere a cantității de plastic din ambalaje, la noi variante de ambalaje reutilizabile. Facem eforturi pentru a ajunge la acest obiectiv de 100% colectare până în 2030”, ne-au precizat Alice Nechita – Corporate Affairs & Sustainability Director și Mihaela Niță – Public Affairs Manager în cadrul Sistemului Coca-Cola România.

Reprezentantele companiei ne-au povestit despre inițiativa de a introduce din această primăvară la nivel național ambalajele din plastic cu capace atașate. Mai multe detalii despre noile sticle de plastic cu capace atașate care vor duce la o creștere a gradului de colectare puteți afla aici.

Însă pentru a reuși să aducă și pe piața locală această inovație în materie de ambalaje, precum și pentru a crește eforturile de sustenabilitate ale companiei, Sistemul Coca-Cola derulează o serie de investiții în cele 3 fabrici pe care le deține la Ploiești, Timișoara și Poiana Negrii, care sunt hub-uri de producție din care compania exportă spre alte 14 țări.

Investiții pentru protejarea mediului și folosirea mai eficientă a resurselor

Astfel, printre investițiile finalizate la nivelul lui 2021 se numără una în valoare de 19 milioane de euro într-o nouă linie ASEPTIC în fabrica de la Ploiești, dedicată îmbutelierii produselor sub brandul FUZETEA, singura linie din Coca-Cola HBC România și a doua din grupul Coca-Cola HBC care folosește DRY, o tehnologie care reduce consumul de substanțe chimice, apă și energie în procesul de sterilizare a ambalajelor.

Totodată, sunt în derulare proiecte pe zona de alimentare cu energie verde în cadrul fabricii de la Timișoara, printre care unul ce prevede instalarea de panouri fotovoltaice. Acestea au fost demarate anul trecut și au ca termen de finalizare a doua parte a acestui an, după cum au precizat reprezentanții Sistemului Coca-Cola în România.

De exemplu, producătorul de apă și băuturi răcoritoare a investit circa 500.000 de euro în sistemul ce permite producerea ambalajelor din plastic cu cap atașat pentru modificarea liniilor de producție pentru acestea.

În plus, compania va finaliza în toamna acestui an o nouă investiție de 10 milioane de euro la Ploiești ce are ca scop creșterea gradului de PET reciclat.

Din această sumă investită, aproximativ 3 milioane de euro vor veni prin fonduri de la stat, dosarul pentru acest proiect fiind depus în 2021 și aprobat în 2022.

Nevoie de rPET pentru mai puțin plastic folosit

Prin noile investiții pe care Sistemul Coca-Cola le are planificate la nivel local, compania va putea să decontamineze fulgi PET și să ambaleze toate băuturile din portofoliu în rPET, ambalajul din PET 100% reciclabil, cu scopul de a reduce cantitatea de plastic virgin pe care-l folosește pentru ambalaje.

Potrivit oficialilor companiei, în prezent, 20% din totalul portofoliului ambalat în PET este îmbuteliat în PET reciclat și 100% din portofoliul de băuturi răcoritoare al Sistemului Coca-Cola este disponibil în ambalaje reciclabile.

”Cantitățile reciclate din România nu sunt suficiente. În plus, în România calitatea ambalajelor nu respectă întotdeauna cerințele tehnice, cum ar fi, spre exemplu, cele de igienă. Însă România este cea mai mare piață europeană după Germania care va implementa în curând sistemul de garanție returnare. Există șansa ca România să devină un model de reciclare pentru toate celelalte state membre”, a spus Alice Nichita, Corporate Affairs & Sustainability Director în cadrul Coca-Cola HBC România.

Potrivit reprezentanților Coca-Cola, la nivel european compania a investit într-o fabrică din Austria pentru a furniza cantitatea necesară de rPET pentru ambalajele companiei.

În România, compania a început deja producția sticlelor cu noul capac atașat pentru portofoliul de băuturi răcoritoare necarbonatate, urmând ca în luna mai să înceapă tranziția și pentru sticlele de băuturi răcoritoare carbonatate.

”Lucrăm, prin soluții diverse, pentru a accelera tranziția către o economie circulară, în care ambalajele sunt resurse, nu deșeuri. Un rol important în strategia noastră îl au inovația și investițiile în designul ambalajelor, pentru a le face mai sustenabile și a încuraja consumatorii să colecteze pentru reciclare”, preciza într-un comunicat de presă Jovan Radosavljevic, General Manager Coca-Cola HBC România.

Compania a introdus încă din 2014, pentru apa minerală naturală, Dorna, un ambalaj realizat în proporție de 30% din plante.

În 2020, Coca-Cola România a lansat portofoliul de ape minerale naturale în 100% PET reciclat, și a introdus Keel Clip, o alternativă de ambalaj colectiv care înlocuiește folia de plastic, o investiție în valoare de 2 milioane de euro realizată în 2021.