Astfel, începând cu luna aprilie vor fi disponibile primele serii de sticle cu capace atașate pentru brandurile din portofoliul de băuturi răcoritoare necarbonatate, respectiv Fuzetea si Cappy. Potrivit reprezentanților producătorului de băuturi răcoritoare, tranziția către noile ambalaje cu capac atașat se va face etapizat, până la finalul anului întregul portofoliu de băuturi carbonatate, necarbonatate și de apă urmând să aibă ambalaje cu capac atașat.

Noile capace vor facilita reciclarea întregului ambalaj și au ca scop colectarea sticlelor de plastic împreună cu capacele atașate.

Inițiativa este parte din tranziția pe care o face compania Coca-Cola în toată Europa, pentru a îndeplini prevederile referitoare la închiderea recipientelor din plastic pentru băuturi, incluse în Directiva UE privind materialele plastice de unică folosință, și are scopul de a facilita colectarea și reciclarea capacelor din plastic împreună cu sticlele și de a contribui, astfel, la reducerea deșeurilor de ambalaje.

Pași spre 100% colectare și reciclare a ambalajelor pus în piață

Noul design al capacelor reprezintă, totodată, și un nou pas în călătoria companiei spre sustenabilitate în ceea ce privește ambalajele – viziunea O lume fără deșeuri – care presupune un angajament global de a colecta și recicla echivalentul a 100% din ambalajele puse pe piață, până în 2030, și de a accelera demersurile pentru eliminarea deșeurilor de ambalaje.

În România, compania a început deja producția sticlelor cu noul capac atașat pentru portofoliul de băuturi răcoritoare necarbonatate, urmând ca în luna mai să înceapă tranziția și pentru sticlele de băuturi răcoritoare carbonatate.

”Lucrăm, prin soluții diverse, pentru a accelera tranziția către o economie circulară, în care ambalajele sunt resurse, nu deșeuri. Un rol important în strategia noastră îl au inovația și investițiile în designul ambalajelor, pentru a le face mai sustenabile și a încuraja consumatorii să colecteze pentru reciclare”, a precizat Jovan Radosavljevic, General Manager Coca-Cola HBC România.

Compania a introdus încă din 2014, pentru apa minerală naturală, Dorna, un ambalaj realizat în proporție de 30% din plante.

În 2020, Coca-Cola România a lansat portofoliul de ape minerale naturale în 100% PET reciclat, și a introdus Keel Clip, o alternativă de ambalaj colectiv care înlocuiește folia de plastic.

Potrivit oficialilor companiei, în prezent, 20% din totalul portofoliului ambalat în PET este îmbuteliat în PET reciclat și 100% din portofoliul de băuturi răcoritoare al Sistemului Coca-Cola este disponibil în ambalaje reciclabile.

Sticle din plastic cu capac atașat pentru o colectare mai ușoară

Soluția capacului atașat, propusă de Sistemul Coca-Cola, marchează un pas important în strategia de sustenabilitate a companiei.

În timp ce sistemul de deschidere a sticlei rămâne neschimbat, noutatea constă în inelul care, cu ajutorul unei clape, ajută capacul să se potrivească perfect. Capacul rămâne atașat la inelul de siguranță de pe sticlă, iar clapeta asigură deschiderea sticlei.

Decizia companiei de a introduce un astfel de ambalaj din plastic cu capac atașat vine pe fondul unei directive a UE care are ca scop îmbunătățirea ratei de colectare și reciclare a deșeurilor de ambalaje.

Directiva ar urma să fie aplicată din anul 2024, însă producătorul de băuturi răcoritoare a luat decizia de a implementa acest sistem, treptat, în țările în care este prezent.

Astfel, prima țară din Europa în care Coca-Cola a introdus ambalajele de plastic cu capac atașat a fost Spania, începând cu anul 2021, din 2022 conceptul fiind preluat și de alte țări europene.

Reprezentanții Coca-Cola România ne-au precizat faptul că programul de cercetare-dezvoltare pentru noile ambalaje început în 2018-2019 și a fost realizat în cadrul laboratorului de R&D de la Bruxelles, dedicat pentru zona Europei.

”Am evaluat cele mai bune soluții alături de furnizorii noștri. Cele mai bune au fost testate și de consumatori, iar între toate varianteșe de soluții s-a făcut un top al celor dorite de consumatori. Învățăm în continuare din feedback-ul consumatorilor și am îmbunătățit constant și după lansarea acestui nou ambalaj în alte țări”, a declarat pentru Green Start-Up Mihaela Niță – Publica Affairs Manager în cadrul Coca-Cola.

Reprezentanții companiei au precizat faptul că noile ambalaje din plastic cu capac atașat vor fi disponiibile pentru toate produsele din portofoliu, indiferent de mărime.

”Obiectivul nostru este de a ajuta la eliminarea deșeurilor de ambalaje, lucrând pentru a găsi cele mai durabile soluții, astfel încât oamenii să se bucure de băuturile preferate, produse cu grijă pentru ei și ambalate cu responsabilitate față de mediul înconjurător. Noul sistem de închidere a sticlelor a fost testat în laboratorul de cercetare și dezvoltare al Companiei Coca-Cola din Bruxelles, pentru a asigura nu numai o experiență confortabilă pentru consumatori și beneficii în ceea ce privește funcționalitatea și igiena, ci și respectarea reglementărilor, precum și cele mai înalte standarde tehnice și de siguranță. Tranziția către capacele atașate reprezintă o oportunitate de a promova mesajele de reciclare, susținând eforturile noastre pentru colectarea 100% a ambalajelor, inclusiv a capacelor”, spune Paris Nikolopoulos, General Manager Coca‑ Cola România.

Designul capacului este, de asemenea, conceput pentru a face reciclarea mai intuitivă, facilitând reciclarea întregului ambalaj, cu capacul acum atașat.

Cercetările și testele extinse efectuate în toată Europa au contribuit la definirea și dezvoltarea unei soluții preferate de către consumatori, însoțite de comunicări clare pentru aceștia, cu privire la noul capac.