Potrivit Electrive, oficialii britanici au anunțat acest proiect în 2020 și l-au finanțat cu 3.4 milioane de lire sterline.

Nissan și LEVC (London Electric Vehicle Company) sunt cele două companii care au făcut posibilă această demonstrație.

Cele nouă taxiuri, complet electrice sau hibrid, împart cinci încărcătoare inductive aflate în apropierea gării din Nottingham, deci șoferii acestora le pot încărca în timp ce așteaptă călători.

Sistemul de încărcare wireless are o eficiență de 90%, astfel că bateriile vehiculelor pot fi încărcate la 10 kW.

Taxiurile vin dotate cu un sistem care îi ajută pe șoferi să le alinieze corespunzător, astfel încât mașina să beneficieze de o încărcare optimă.

Tot anul acesta, Stellantis a început să testeze capabilitățile de încărcare wireless pe mașinile electrice cu ajutorul modelului Fiat 500 Electric al companiei.

Stellantis a folosit pentru testele respective încărcătoare inductive de 20 kW, deoarece acestea sunt mai potrivite pentru alimentarea vehiculelor de dimensiuni mai mari, cum ar fi camioane și autobuze electrice.