Global Electric Vehicle Outlook 2022, raportul anual al IEA, menționează faptul că vânzările de mașini plug-in, care includ atât mașinile pe baterii, cât și pe cele hibrid, s-a dublat în 2021, ajungând la 6.6 milioane de unități.

Potrivit Charged EVs, cererea este și mai mare în 2022, în ciuda problemelor legate de lanțul de aprovizionare, iar agenția a adăugat faptul că sunt aproximativ 16.5 milioane de mașini plug-in pe șosele la nivel internațional, triplu față de anul 2018.

China rămâne lider în ce privește vânzările de mașini electrice, înregistrând vânzări triple în 2021, cu 3.3 milioane de unități vândute. Și Europa a înregistrat o creștere importantă în ce privește vânzările de mașini electrice, crescând cu 65% la 2.3 milioane de vehicule.

Diversitatea mașinilor plug-in continuă și ea să crească, întrucât cumpărătorii au de aproximativ cinci ori mai multe modele la dispoziție pentru a alege mașina potrivită comparativ cu anul 2015. La finalul lui 2021 au fost disponibile la vânzare 450 de modele de mașini plug-in.

Deoarece oferta este din ce în ce mai mare, alegerea viitoarei mașini electrice poate fi complicată, însă clasamentul nostru cu cele mai bune mașini electrice pe care să le cumperi în România poate face alegerea mai ușoară.

Există și anumite obstacole când vine vorba despre producția mașinilor electrice, unul dintre ele fiind creșterea prețului materialelor precum litiul, care a crescut de șapte ori comparativ cu începutul lui 2021, iar cobaltul și nichelul au înregistrat și ele creșteri.

Oficialii IEA au declarat că „pe termen scurt, cele mai mari obstacole în ce privește creșterea vânzărilor de mașini electrice sunt ascensiunea prețurilor mineralelor esențiale pentru fabricarea bateriilor, dar și problemele din lanțul de aprovizionare generate de războiul din estul Europei și lockdown-urile care au loc în China. Pe termen lung, va fi nevoie de un efort mai mare pentru implementarea infrastructurii de încărcare necesară pentru toate mașinile electrice.”