Potrivit Electrive, un alt obiectiv al noii administrații este acela de a reduce traficul cu 30% comparativ cu anul 2017.
De asemenea, în 2024, anumite zone centrale ale capitalei vor fi deschise circulației doar pentru mașinile electrice și cele cu motoare cu ardere internă foarte eficiente, în vreme ce vehiculele de mare tonaj vor avea acces în ariile respective doar dacă au sisteme de propulsie hibrid.
Pentru a reduce circulația vehiculelor în oraș, mai multe zone vor fi convertite în zone pietonale sau cu piste pentru bicicliști, acestea fiind prezentate ca alternative pentru transportul personal.
De asemenea, utilizarea transportului public va fi și ea încurajată în locul mașinilor personale.
Străzile care vor fi convertite în zone interzise pentru autovehicule vor fi prezentate în 2023, iar transformarea lor va avea loc între 2024 și 2026.
Pentru a încuraja adoptarea mașinilor curate, fără emisii, noua administrație va instala 100.000 de stații de încărcare pe întreaga suprafață a Stockholmului.
Åsa Lindhagen, membră a Partidului Verde suedez și unul dintre noii primari ai orașului, a declarat că „Stockholm va deveni un oraș „verde” în care vom încuraja mersul pe jos și va fi, totodată, orașul cu una dintre cele mai bune infrastructuri pentru biciclete din Europa. Ne vom asigura că autobuzele vor ajunge mai repede în stații și vom face loc pentru ceea ce își doresc locuitorii, cum ar fi mai mulți copaci și spații verzi.”
„Vom face din Stockholm un oraș al oamenilor”, a adăugat ea.
Planurile ambițioase ale actualei administrații din Oslo ar putea reduce emisiile orașului la zero până în 2030, o premieră mondială.
Acest obiectiv ar putea fi realizat și prin planul de achiziționare a unei flote de autobuze complet electrice și prin înlocuirea feriboturilor actuale cu modele nepoluante.
Comentezi?