Electrive scrie că versiunea cu pile de combustie a lui CR-V oferă o autonomie de 434 de kilometri, iar bateria de 17.7 kWh, dacă este încărcată complet, va extinde autonomia vehiculului cu încă 46 de kilometri. Portul de încărcare este bidirecțional și poate furniza până la 1.5kW din pila de combustie.

Honda a dezvoltat acest sistem de alimentare împreună cu cei de la General Motors, iar puterea totală pe care o poate furniza pila de combustie este de 92.2kW, în vreme ce motorul electric poate livra 130kW sau 174 de cai putere. Rezervoarele de hidrogen, aflate în spatele banchetei, au o capacitate de 4.3 kilograme și pot fi realimentate în aproximativ 3 minute.

Oficialii Honda scriu că „prin introducerea pe piață a lui CR-V e:FCEV, Honda va fi primul producător japonez care va lansa un model cu pile de combustie cu un încărcător convențional care permite încărcarea bateriei de la o sursă externă de alimentare. Fără a compromite avantajele unui vehicul pe hidrogen, cum ar fi autonomia extinsă și viteza de alimentare, adiția unui port de încărcare face ca utilizarea unui astfel de vehicul să fie mai ușoară pentru șoferi.”

Honda susține că prețul pilelor de combustie pe care le folosește în prezent este cu 66% mai mic, comparativ cu modelul Honda Clarity Fuel Cell din 2019. Versiunea cu pile de combustie a lui CR-V va fi disponibilă începând cu acest an în California și Japonia, înainte de a ajunge pe alte piețe din lume.

Toyota oferă propriul model cu pile de combustie, numit Mirai, și chiar dacă nu este SUV, această mașină este deja renumită ca fiind unul dintre primele și cele mai de succes modele comerciale de vehicule cu pile de combustie.

Sură foto: Honda