ESG Today scrie că Norsk e-Fuel este o companie fondată în 2019 în Oslo care operează deja mai multe unități de producție unde procesează emisii de CO2 și apă pentru a genera electro-SAF sau e-SAF. Practic, experții din cadrul Norsk e-Fuel generează hidrogen verde cu ajutorul surselor regenerabile pe care îl combină apoi cu dioxidul de carbon reciclat pentru a obține un kerosen mai sustenabil.

Comparativ cu kerosenul obișnuit, acest combustibil poate reduce emisiile per zbor cu peste 90%, spun reprezentanții companiei.

Lars Bjørn Larsen, Chief Commercial Officer în cadrul Norsk e-Fuel, spune că „scopul nostru este de a face combustibilii sustenabili mai competitivi și mai atractivi pentru a putea înlocui kerosenul din surse poluante, astfel încât aviația să își atingă obiectivele de decarbonizare. Investiția celor de la Boeing ne ajută să creștem capacitatea de producție și să contribuim la tranziția către o aviație net-zero.”

Combustibilii sunt asociați în prezent cu o mare parte din emisiile de carbon ale industriei aerospațiale, iar SAF-ul din surse sustenabile este una dintre soluțiile pentru reducerea amprentei de carbon. Totuși, în acest moment, mare parte din acest combustibil este obținut din prelucrarea plantelor, astfel că pot exista probleme cu aprovizionarea materiei prime. Electro-SAF-ul este o inovație care poate oferi o producție mai controlată pentru companii.

Boeing a contribuit la misiunea celor de la Norsk e-Fuel pentru a-și atinge propriile obiective de a deveni o companie net-zero până în 2050. Suma pe care compania americană a investit-o nu a fost dată publicității.