ID.Buzz este alimentat în totalitate cu energie electrică și ar urma să ajungă pe piețele europene în a doua parte a acestui an, vânzarea în SUA fiind preconizată pentru a doua parte a anului viitor.

Constructorul german vizează ca până în 2025 să ajungă să vândă anual peste 1 milion de vehicule electrice.

Microbuzul electric este produs în Hanovra, componenetele fiind asmblate la fabrica Volkswagen Group Components. De altfel, compania plănuiește ca acolo să facă și o fabrică de asamblare a sistemelor pentru baterii, o investiție în valoare de 100 de milioane de euro.

Autoturismul are încorporată o baterie litiu-ion de 82 kWh și potee atinge o viteză maximă de 145 de km/h. Modelul ID. Buzz în cinci locuri este prevăzut cu spațiu pentru bagaj de 1121 de litri, chiar și cu pasageri la bord.

Potrivit reprezentanților companiei, citați de Reuters, de anul viitor ar urma să apară pe piață și alte versiuni ale bateriilor care-l alimentează pe ID.Buzz.

Volkswagen a introdus primul Microbus, T1, în 1950, vehiculul devnind o emblemă a culturii hippie a anilor ’70.

Modelul european va veni cu un motor electric de 201 cai putere și va avea o autonomie de circa 430 de kilometri.

Întocmai ca un smartphone, ID.Buzz va beneficia de încărcare rapidă, bateria putând să ajungă de la 5% la 80% în numai 30 de minute de încărcare, scriu jurnaliștii TechCrunch, care oferă detalii și despre interiorul minibus-ului. Puterea maximă de încărcare pentru încărcare rapidă (DC) este de până la 170 kW. Puterea maximă de încărcare pentru încărcarea obișnuită (AC) este de 11 kW.

Potrivit informațiilor de pe site-ul oficial Volkswagen, interiorul ID.Buzz este fără piele de proveniență animală, iar tapițeria scaunelor, capitonajul podea și plafonul sunt fabricate folosind materiale realizate din produse reciclate.

Până în 2030, Volkswagen își propune să reducă emisiile de carbon în Europa cu 40% per vehicul și, datorită programului Way to Zero, compania intenționează să fie neutră din punct de vedere climatic până cel târziu în 2050. Prin Way to Zero se doreste intensificarea accelerată a campaniei de mobilitate electrică în cadrul noii strategii de brand - ACCELERATE. Până în 2030, marca își propune să crească ponderea modelelor integral electrice în vânzările totale de autovehicule la cel puțin 70% în Europa și la cel puțin 50% în America de Nord și China.