Potrivit Electrive, versiunea full hibrid a mașinii, care a fost lansată prima dată în 1997, va fi disponibilă în afara continentului, însă modelul PHEV disponibil aici va avea o putere totală de 164kW, care potrivit oficialilor Toyota, permite o „accelerație rapidă”.

Specificațiile mai detaliate prezintă un motor pe benzină de 2.0 litri cu o putere de 111kW și unul electric de 120kW care va fi montat, de asemenea, pe puntea față.

Comparativ cu versiunea full hibrid, cea PHEV are o baterie de 13.6kWh care ar trebui să ofere o autonomie cu 50% mai mare în modul electric, suficient pentru „a putea acoperi majoritatea călătoriilor zilnice locale fără emisii”, potrivit producătorului japonez.

Sursă foto: Toyota

Bateria litiu-ion, care se află sub bancheta din spate, poate fi încărcată pe fir sau prin panourile solare opționale, însă vitezele de alimentare nu au fost făcute publice.

Modelele full hibrid vândute în afara Europei vor avea fie un motor de 1.8 litri, fie unul de 2.0 litri pe benzină și unul electric cu o putere totală de 144kW.

Toyota a păstrat forma iconică a mașinii pentru aerodinamicitate, susțin oficialii, însă exteriorul a fost simplificat comparativ cu alte modele Toyota lansate recent.

A cincea generație a lui Prius PHEV va ajunge în Europa începând cu jumătatea anului 2023, deși prețurile nu au fost încă făcute publice.

Sursă foto: Toyota