Conform ESG Today, finanțarea reprezintă cel mai mare efort de sustenabilitate al unei companii aeriene, iar banii vor fi furnizați în următorii trei ani.

Întrucât aviația este responsabilă de 2-3% din emisiile totale de gaze cu efect de seră, kerosenul este unul dintre cei mai mari contribuitori la această cotă, motiv pentru care multe companii sunt în căutarea unor combustibili alternativi, dar în același timp, dezvoltă soluții pentru eficientizarea avioanelor.

Aeronavele pe hidrogen și baterii sunt și ele dezvoltate, în același timp, ca soluții de transport aerian fără emisii, însă dezvoltarea lor încă se află în faza incipientă.

Președintele Emirates, Sir Tim Clark, a declarat că „este clar că tehnologiile dezvoltate în prezent pentru liniile aeriene nu vor permite sectorului aviației să devină neutru din punct de vedere ale emisiilor în timp util.”

Combustibilii sustenabili și tehnologiile de alimentare, cum ar fi SAF-ul și motoarele mai eficiente, ar fi principalele puncte de interes ale proiectului de 200 de milioane. La începutul acestui an, Emirates a finalizat cu succes primul zbor al uneei aeronave Boeing 777 care a avut unul dintre motoare alimentate cu combustibili sustenabil pentru aeronave.

„Credem că industria noastră are nevoie de soluții mai bune, iar de aceea vrem să realizăm parteneriate cu organizații cheie în materie de cercetare și dezvoltare. Scopul nostru este să contribuim la soluții practice pentru sustenabilitatea pe termen lung a aviației”, a adăugat Clark.